Сред тези мъже и жени са следващите астронавти, които ще летят до Луната (ВИДЕО)

Снимка: Getty Images/Guliver

НАСА обяви кои са 18-те астронавти - 9 мъже и 9 жени, които ще преминат подготовка за програма "Артемида". Двама от тях - жена и мъж, ще са следващите, които ще летят до Луната - най-късно до 2024г. по плановете за момента. Те са бяха представени от вицепрезидентът на САЩ Майк Пенс в края на последното му председателстване на Националния космически съвет.

Представянето беше излъчено на живо по телевизионния канал на космическата агенция. Съобщението беше направено в космическия център "Кенеди" във Флорида, под една от трите останали лунни ракети "Сатурн V" от програмата "Аполо" от 60-те и 70-те години на миналия век. Ето и кратката версия:

Пенс отбеляза, че астронавтът Джийн Сърнън повече от всичко е искал да не бъде "последният човек", стъпил на Луната. Сърнън, покойният командир на "Аполо 17", е последният от общо 12 мъже, които са стъпвали на лунната повърхност. Това се случва на 14 декември 1972 г.

"Той прекара остатъка от живота си, застъпвайки се за завръщането на Америка на Луната. Ние ще почетем паметта на Джийн Сърнън", заяви Майк Пенс пред ограничения брой гости, застанали на няколко крачки един от друг.

На събитието присъстваха петима от астронавтите, които излязоха на сцената със защитни маски.

Директорът на НАСА Джим Брайдънстайн на свой ред заяви, че към групата ще се присъединят още астронавти. Към настоящия момент американското космическо управление разполага с 47 действащи астронавти, отбелязва 24 часа.

Кои са избраните:

Половината от астронавтите имат летателен опит. Двама от тях сега се намират на Международната космическа станция (МКС) - Кейт Рубинс и Виктор Глоувър. Елитната група включва също участничките в миналогодишната първа в историята изцяло дамска космическа разходка - Кристина Кох и Джесика Миър. Групата е сравнително млада, като повечето от астронавтите са прехвърлили 30-те и 40-те. Най-възрастният е на 55 години, а най-младият - на 32. Само двама от тях - Джо Акаба и Стефани Уилсън, са участвали в мисии на старите космически совалки на НАСА.

"Историята е страхотна, но ние сме тук, за да гледаме към бъдещето", сподели Акаба пред репортери след представянето.

Списъкът включва още неколцина опитни астронавти - Киел Линдгрен, Ан Макклейн и Скот Тингъл, които също са пребивавали на МКС.

"Ние сме мечтатели, но преди всичко сме изпълнители", заяви Макклейн. Желанието на астронавтката е деца от всички среди да забележат разнообразието в лунния екип: "Вратите са отворени, елате след нас", гласи призивът на Ан Макклейн.

Сред астронавтите, които тепърва ще се отправят към космоса, са Кайла Барън, Раджа Чари, Матю Доминик, Уди Хобърг, Джони Ким, Никол Ман, Джасмин Могбели, Франк Рубио и Джесика Уоткинс.

Ето и краткото им представяне:

Джоузеф Акабае избран за астронавт на НАСА през 2004 г. Той е прекарал 306 дни в космоса. Преди да дойде в НАСА, той е преподавал математика и природни науки в гимназията.

Кайла Баръне избрана за астронавт през 2017 г. Лейтенант от ВМС на САЩ.

Раджа Чарисе присъедини към астронавтския корпус през 2017 г. Полковник от ВВС на САЩ. Тестови пилот на F-15E и F-35, преди да дойде в НАСА.

НАСА купува материал от Луната на цени от един долар

НАСА подписа договори с четири компании за вземане на проби от Луната за сумата от 1 до 15 000 долара. Това са най-ниските цени, които ...

Матю Доминике избран за астронавт през 2017 г. Той също е завършил в американската Naval Test Pilot School, където е бил тестови пилот.

Виктор Глоувъре избран за астронавт през 2013 г. В момента е пилот на Crew-1 Dragon, бордов инженер на Експедиция 64 на борда на Международната космическа станция.

Уорън Хоббурге астронавт от 2017 г. Преди да дойде в НАСА, той е бил асистент в Масачузетския технологичен институт.

Джони Ким е астронавт от 2017. Преди НАСА е бил "морски тюлен".

Кристина Хамак Кохе избрана за астронавт през 2013 г. и държи рекорда за най-дълъг единичен космически полет от жена, с 328 дни в космоса и шест космически изхода.

Кийел Линдгрене избран за астронавт през 2009 г. Той прекарва 141 дни в космоса и извършва две космически разходки.

ЕКА и НАСА заедно ще изследват Луната

Европейската космическа агенция (ЕКА) и НАСА подписаха меморандум, който предвижда НАСА да изведе на мисия до Луната трима европейски а...

Никол А. Мансе присъединява към астронавтския корпус през 2013 г. и в момента се обучава като пилот за полетния тест на екипажа на CST-100 Starliner на Boeing. Тя е подполковник от морската пехота

Ан Макклейн се присъединява към астронавтския корпус през 2013 г. Тя прекара 204 дни в космоса и проведе две космически разходки. Подполковник от армията, старши армейски авиатор, пилот за тестване на хеликоптери от ВМС

Джесика Меире избрана за астронавт през 2013 г. Тя е прекарала 205 дни в космоса и е извършила три космически разходки. Има магистърска степен по космически изследвания и докторска степен по морска биология. Преди да дойде в НАСА, тя изучава физиологията на животните в екстремни среди.

Жасмин Могбели е астронавт от 2017 г. Морски пехотинец, има магистърска степен по аерокосмическо инженерство.

Кейт Рубинсе избрана за астронавт през 2009 г. и в момента обикаля около Земята във втория си полет на борда на Международната космическа станция.

Франк Рубиое астронавт от 2017 г. Подполковник от армията. Преди да дойде в НАСА, той е служил и като пилот на хеликоптер Blackhawk.

НАСА разкрива "вълнуващо откритие" за Луната на 26 октомври

„Вълнуващо ново откритие“ за Луната ще бъде разкрито от учените на НАСА на пресконференция следващата седмица в понеделник ...

Скот Тингъл е астронавт от 2009 г. Военноморският капитан е прекарал 168 дни в космоса и е извършил една космическа разходка.

Джесика Уоткинс се присъедини към астронавтския корпус през 2017 г. Преди да стане астронавт, тя е докторант в Калифорнийския технологичен институт.

Стефани Уилсъне избрана за астронавт през 1996 г. Ветеран с три полета с космическа совалка, тя е прекарала 42 дни в космоса

програма Артемида

НАСА оповести през пролетта на 2019 г., че новата й програма за усвояване на Луната ще носи името на богинята Артемида - сестра-близначка на Аполон, "кръстник" на мисиите "Аполо".

Програмата ще протече на три етапа. На последния от тях НАСА планира връщането на астронавти и изпращането на първата жена на Луната през 2024 г. и отправянето им към Марс в средата на 30-те години на настоящия век.