Учени съобщиха за 9 свята, чиито жители биха могли да знаят за съществуването на Земята

20880
Снимка: Pixabay

Немски и британски астрономи съставиха списък от девет планети, потенциалните обитатели на които могат да знаят за Земята и за съществуването на разумен живот на нея, се казва в статия, публикувана в списание MNRAS.

"Колкото по-голяма е планетата, толкова по-силно блокира светлината на звездата, около която се върти. С други думи, колкото по-силна е видимостта на планетата, толкова по-близко е тя до светлината. Затова, колкото и парадоксално да звучи, Земята и съседите ѝ потенциалните извънземни ги виждат по-често, отколкото планетите гиганти", казва Робърт Уелс от университета Куинс в Белфаст (Великобритания).

НАСА е открила нова слънчева система, на която може да има живот (ВИДЕО)

НАСА съобщи на специална пресконференция, че учените й са открили нова слънчева система, състояща се от 7 планети, подобни на Земята. Н...

Още през 60-те години на XX век американският астроном Френсис Дрейк е разработил формула, даваща възможност да се изчисли потенциалният брой от цивилизации от чужди планети на базата на известни свойства на Галактиката и броят на звездите и планетите в нея. Според тази формула, извънземните цивилизации трябва да са твърде много, но досега не е открита нито една.

Както казва Уелс, учените отдавна се опитват да обяснят това разминаване (така нареченият парадокс на Ферми) , оценявайки броят на извънземните цивилизации и причините за липсата им в нашата Галактика със Земята. Екипът на Уелс се е опитал да реши този проблем чрез прилагане на друг подход – чрез подробно проучване на това колко добре планетата ни и следите от живот на нея могат да бъдат потенциално видими от „братя по разум“ от други звездни системи.

Изчисленията са показали, че вероятността да се види Земята, или всяка друга планета от Слънчевата система отвън съставлява едва 2,5%, а шансовете за откриване на три наведнъж може да се определят като нищожни – те не надхвърлят 0,027%. Затова да се види Земята и проучи могат само обитателите едва на няколко екзопланети, намиращи се в определени твърде тесни, геометрично изчислени места от Космоса. Разбира се, ако притежават инструменти за това, подобни на телескопите "Кеплер" и "Хъбъл". Най-общо тези екзопланети са на брой около 65, като по-голямата част от тях могат да се видят само от Меркурий, а от Земята – едва девет.

Сред тях е неголемият газов гигант на звездата НАТ-Р-11 в съзвездието "Лебед", "горещият Юпитер" WASP-68b в съзвездието Козирог, четири големи планети от системата WASP-47 в съзвездието Водолей, формиращата планета LkCa 15b в съзвездието Колар, големият газов гигант в звездите 1RXS 1609 в съзвездието Скорпион и планетата на бялото джудже "канибал" WD 1145+017 b в съзвездието Дева.

Вижте Земята от Космоса такава, каквато е била в деня на вашето раждане!

Наскоро Европейската служба EUMETSAT, която се занимава с наблюдение на климата от Космоса, реши да направи интересен подарък на своите...

Както смятат учените обаче, тези планети по принцип не могат да поддържат живот. Това обяснява и защо астрономите и досега не са успели да намерят нито една обитаема планета или извънземна цивилизация.

Учените разчитат, че телескопите от ново поколение TESS и "Джеймс Уеб" ще помогнат за откриването в тези зони на нови планети, което ще им осигури възможността да проверят и идеята, която споделят и да разберат има ли живот извън пределите на Слънчевата система.