Венера може да е била подобна на Земята

Венера може да е била подобна на Земята

Изследователи твърдят, че планетата Венера може би е била обитаема в продължение на 3 милиарда години, преди фатално събитие да е предизвикало промяна на климата. Един вид парников ефект би могъл да създаде сегашните "адски" условия на планетата, информира "Дойче Веле".

Венера е най-близкият съсед на Земята и има подобен размер и маса, но никога не е била разглеждана сериозно като обект за междупланетни експедиции или като претендент за притежател на извънземен живот, тъй като има на повърхността си средна температура от 462 градуса по Целзий (836,6 градуса по Фаренхайт).

Озоновата дупка над Антарктика - най-малка за последните 3 десетилетия

Озоновата дупка над Антарктида е най-малката по размери за последните 30 години. Данните са на „Система за наблюдение на атмосфер...

Изследванията обаче показват, че умерен климат между 20 и 50 градуса по Целзий (68 и 122 градуса по Фаренхайт) би бил възможен на повърхността на планетата през по-голямата част от нейната история.

Неизвестно събитие или поредица от събития може да са довели до „умъртвяване” на планетата преди 750 милиона години, причинявайки повишени нива на парникови газове и позволяващи драстично повишаване на температурите.

"Нашата хипотеза е, че Венера може да е имала стабилен климат в продължение на милиарди години", казва д-р Майкъл Уей от Института за космически науки Годард на НАСА, един от изследователите на Венера.

"Възможно е глобална катастрофа да е отговорна за превръщането на планетата от имаща климат, подобен на Земята в адския горещ дом, който виждаме днес.", каза Уей.

Открита е вода на потенциално обитаема планета

Астрономи обявиха значително откритие в слънчева система на 111 светлинни години от нас. За пръв път беше засечено наличието на вода в ...

Смятало се, че Венера е била твърде гореща и твърде близо до Слънцето, за да е поддържала някога запаси от течна вода. Предложените от Уей сценарии обаче предполагат, че на планетата е съществувал океан с дълбочина средно 310 метра.

"В момента Венера има почти два пъти повече слънчева радиация, която имаме на Земята", каза Уей. "Въпреки това, във всички сценарии, които сме моделирали, установихме, че Венера все още може да поддържа повърхностни температури, поддържащи течна вода."

"Нуждаем се от повече мисии, за да изучим Венера и да разберем по-подробно нейната история и еволюция", каза Уей. "Въпреки това, нашите модели показват, че има реална възможност Венера да е била обитаема и коренно различна от Венера, която виждаме днес."

Скоро: Задават се силни магнитни бури (ГРАФИКА)