Русия: Има живот на Венера. НАСА се смее!

Русия: Има живот на Венера. НАСА се смее!
Чакат се нови доказателства от Леонид Ксанфомалити

Истински конфликт за това има ли живот на Венера се разрази между руски космически специалисти и НАСА.

Леонид Ксанфомалити продължава да отстоява позицията си, въпреки опроверженията, които направи американската агенция.

По-рано Ксанфомалити сензационно заяви, че на снимките от руска сонда, посетила планетата преди 30 години, се забелязват живи същества, които се движат, появяват се и изчезват. Едното от тях прилича на диск, а другото на скорпион.

Американски учени от НАСА обаче принизиха твърденията на руснака. Според тях, дискът всъщност е паднала капачка на обектива на едната камера на сондата, която е била заснета от втората камера. Скорпионът пък представлявал увеличен цифров шум.

В ново изявление, разпространено от руските медии, Ксанфомалити обещава да представи доказателства в подкрепа на своята хипотеза за живот на Венера. Ученият също така не счита за сериозни аргументите на своите опоненти.

Живи същества заснети на Венера?

Съветска сонда е заснела живи същества на Венера преди 30 години, твърди сензационно руският учен Леонид Ксанфомалити. От анализа на с...

„Каквато и модулация да се използва, точката си остава точка", казва Ксанфомалити, цитиран от Technews. Той напомня, че все още не е публикувал всички свои материали по темата.

Ученият обещава информация за още десетина подобни на вече споменатите обекти, заснети на Венера от руската сонда.

„Морфологичните признаци ни позволяват да предположим, че част от откритите обекти имат свойства на живи същества", заключава Ксанфомалити.

НАСА пък припомни, че в края на 80-те и началото на 90-те години на миналия век американците осъществиха мисия на Венера и направиха детайлни снимки, които обхващат 98% от повърхността на планетата, без да открият каквито и да е признаци на живот.