С този лесен трик децата ви ще подобрят оценките си
Изследователи от университета Рутгерс казват, че децата в средното училище, които играят на видеоигри или използват социални медии и интернет в продължение на повече от час в учебните дни, имат значително по-ниски оценки и резултати от тестовете от своите връстници. Авторите на изследването препоръчват да се ограничат учениците до един час развлекателно време на екрана всеки ден през делничните дни и четири часа на ден през почивните дни.
„Интерактивните технологии се използват широко за насърчаване на образователния достъп и постижения на децата“, обяснява водещият автор Вивиен Антъни, асистент в Училището за социална работа и научен сътрудник в Центъра за изследвания на зависимости Rutgers, в университетско издание.
„По време на пандемията от COVID-19 технологията е от съществено значение за улесняване на дистанционното обучение. В същото време нараства загрижеността, че прекомерното използване на технологиите, особено за забавление, може да повлияе неблагоприятно на образователното развитие на децата, увеличавайки нежеланието за учене и отнемайки от времето, необходимо за учебни дейности", каза Антъни.
Три стари култови компютърни игри, които да преоткрием днес
Няма нужда да се заблуждаваме излишно - всички сме прекарвали часове пред компютъра или конзолата играейки своята любима игра. Има няко...
Работейки с професор Лиа Ноуър, също от Центъра за изследвания на зависимости и университета Ренмин в Китай, екипът изследва данните от проучването на Китайската образователна комисия. Националният доклад предоставя информация за училищните резултати и навиците за отдих за близо 10 000 ученици на средна възраст 13,5 години.
Резултатите от проучването разкриват, че децата, използващи цифрови технологии за забавление в продължение на четири часа на ден, са четири пъти по-склонни да пропуснат урока. Изследователите откриват, че момчетата са много по-склонни да се забавляват с помощта на социални медии, интернет и видеоигри, отколкото момичетата. На свой ред момчетата също се представят по-зле и проявяват по-малко желание да участват в своите училищни задачи, отколкото момичетата.
„Такива открития са критични, особено в светлината на неотдавнашния ход към онлайн обучение в страни по света“, казва Антъни.
От друга страна, поставянето на тази зависимост под контрол изглежда дава тласък в академичен и социален план. Проучването показва, че децата, използващи технологии за забавление по-малко от един час на ден през делничните дни, изпитват по-малко скука в клас. Изследователите казват, че използването на технологии в умерени количества е спомогнало също за стимулиране на когнитивното развитие сред тези ученици.
Вижте всички последни новини от Actualno.com
Още от ТЕХНОЛОГИИ:
11 дни великденски изненади в мобилното приложение на Yettel
Кой е най-важният аспект при избора на смартфон
Проф. Силвия Илиева е сред Топ 100 най-влиятелни ИТ личности в България
Приложение за хранителни режими и „говореща“ количка спечелиха наградите на Yettel на TUES Fest 2024
Истински флагман: Представяне на Honor Magic6 Pro
Yettel предлага супертънките HUAWEI nova 12s и nova 12 SE в комплект с FreeBuds SE 2
Изкуственият интелект на война: Експерименталният проект на САЩ със смесени резултати в Украйна
За първи път в Европа А1 демонстрира на живо непрекъсваеми 5G и роуминг услуги на границата с Гърция
Академия за дигитални умения помага на учителите да внедряват изкуствения интелект в учебния процес
Редактор:
Actualno.com
Етикети: компютърна игра компютърни игри