10 милиарда потенциално обитаеми планети има в Млечния път

10 милиарда потенциално обитаеми планети има в Млечния път

В Млечния път по-скоро има около 10 милиарда потенциално обитаеми планети, смята д-р Натали Баталя от екипа на телескопа "Кеплер".

Към днешна дата космическият телескоп "Кеплер" е открил 2325 екзопланети, а ето че учените назоваха и броя на потенциално годните за живот светове в нашата галактика. Изследването на учените е публикувано в Astrophysical Journal.

"Кеплер" ще търси планети с гравитационни лещи

Астрономите за първи път ще се опитат да използват гравитационни лещи – изкривяване на пространство-времето в Космоса, – за...

Около 24% от тези планети не са повече от 1,6 пъти по-големи от Земята, което се явява горният предел за съществуване на камениста планета с атмосфера.

Най-близката до Слънцето потенциално обитаема екзопланета се намира на 11 светлинни години от Земята. Сред последните находки на "Кеплер" най-голям интерес представляват небесните тела Kepler-1638b и Kepler-1229b.

Учените се готвят да използват строящия се космически телескоп "Джеймс Уеб" за откриване на живот на потенциално годните за живот небесни тела (следи от водни пари, кислород, метан и въглероден диоксид в атмосферата).

Следи от извънземна цивилизация е открил "Кеплер"?

Между съзвездие Лебед и съзвездие Лира се намира странна звезда, която телескопът "Кеплер" наблюдава внимателно от 2009 година. Период...

550 от 2325-те планети, открити от Кеплер, може да са каменисти (подобно на Земята), а 21 да са потенциално годни за живот (с течна вода на повърхността). По време на мисията К2 са открити 1284 екзопланети, девет от които може да са годни за живот.

Телескопът Кеплер е предназначен за търсене на планети извън пределите на Слънчевата система. Апаратът е изстрелян през 2009 година и завърши основната част от изследователската си програма през 2012 година.

Две години по-късно апаратът започна новата си мисия К2. Очаква се Кеплер да приключи работа през 2017 година. Неговата работа ще бъде продължена от космическите телескопи TESS (Transiting Exoplanet Survey Satellite, през 2017 г.) и "Джеймс Уеб" (през 2018 г.).