X

НАСА откри органични молекули на Марс

4436 1
photo of НАСА откри органични молекули на Марс

Експертите от космическата агенция на САЩ - НАСА - предполагат, че са открили в проба от повърхността на Червената планета молекули на редица органични съединения, засега с неизвестен произход.

Дженифър Айхенброуд, която е биохимик, вижда възможността произходът на този вид молекули да е от живот, но без това да е доказателство. "Ние не знаем дали е имало живот на Марс", каза тя. НАСА уточнява, че става въпрос за съединения, съдържащи въглерод, посочват се и тиофен и толуол.

Възможно е произходът на тези молекули да не е биологичен, информацията, с която разполагат учените, не дава отговор за произхода.

Според изследователя от Центъра за космически полети "Годард" в Грийнбелт, щата Мериленд, Пол Махъфи, който ръководи програмата за изучаване на Слънчевата система, не става въпрос за намиране на следи от живот на Марс. В същото време той посочва, че "органичните съединения имат ключово значение за нашите търсения на живот".

Образците са получени с помощта на сондата на марсохода "Кюриосити" (Curiosity). Дълбочината на сондиране на тази система е до 5 см. Възрастта на породата е над 3 милиарда години. Според НАСА откритието е в полза на теорията, че някога на планетата може да е бил възможен живот, предаде БГНЕС.

С помощта на марсохода са получени и нови данни за "сезонни изменения на равнището на метана в атмосферата". Не се изключва възможността метанът да е от биологичен произход, но засега няма доказателства за това. В същото време последните открития подкрепят посоката в която учените търсят следи от живот, констатира ръководителят на дирекцията за научни мисии на НАСА Томас Цурбухен.

Космическата мисия "Марс сайънс лаборътори" (Mars Science Laboratory) е успешен проект на НАСА, който на 6 август 2012 г. успешно спусна марсохода "Кюриосити" в кратера Гейл на планетата Марс. Основната му цел е да открие доколко Марс е пригоден за живот, като изучава неговия климат и геология, и събира информация за бъдещ полет с обитаем апарат към Марс.

1 Коментара

Кафене
Съгласявам се с общите условия за ползване на сайта

• Анонимен 1 Анонимен преди 4 месеца Профил на трол?
    Заглавието е подвеждащо, искам си 5-те минути обратно по тарифи на извънреден труд, понеже го прочетох от къщи
  • Екипът на actualno.com ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

missing image