Нов проект за 1,75 млн. долара ще търси доказателства за извънземни

Нов проект за 1,75 млн. долара ще търси доказателства за извънземни
Снимка: iStock

Международен екип от изследователи, ръководен от астронома от Харвардския университет Ави Льоб, обяви нова инициатива, насочена към търсене на доказателства за извънземни технологии.

„Предвид скорошните изследвания, показващи съществуването на много планети, подобни на Земята, в нашата галактика, не можем да пренебрегнем възможността технологични цивилизации да са съществували и преди нашата. Въздействието, което всяко откритие на извънземни технологии може да окаже върху науката, върху нашата технология и върху нашия светоглед като цяло - ще бъде огромно!, вярва професор Льоб.

Инициативата, наречена „Project Galileo“, ще се занимава с инсталиране и използване на глобална мрежа от средни телескопи, камери и компютри за изследване на неидентифицирани летящи обекти. Проектът вече е получил 1,75 милиона долара финансиране. В него участват изследователи от американските университети Харвард, Принстън и Калтех, както и Кеймбридж в Обединеното кралство и Стокхолмския университет. Новината идва месец след като Пентагонът публикува доклад за извънземни, който заключава, че десетки явления, наблюдавани от военни пилоти, не могат да бъдат обяснени.

Харвардски професор: Извънземни ни шпионират със загадъчен астероид

„Умуамуа, загадъчният астероид, който преминава през нашата Слънчева система, е много вероятно да е космически кораб, който извън...

„Не политиците или военните трябва да тълкуват това, което виждаме в небето - те не са учени. Научната общност трябва да разбере какво става", каза Льоб.

В допълнение към НЛО, „Проектът Галилео“ има за цел да изследва междузвездни обекти, които пресичат нашата Слънчева система и да търси възможни извънземни спътници, които наблюдават Земята.

Проф. Льоб вижда във всичко това нов клон на астрономията, наречен „космическа археология“, който в допълнение към търсенето на извънземен живот ще се опита да открие радиосигнали от извънземен произход.

59-годишният Ави Льоб е израелско-американски учен. Той вече е публикувал стотици иновативни статии и трудове и е сътрудничил на Стивън Хокинг. Той е автор на противоречива научна статия, която твърди, че междузвезден обект, който за кратко е преминал през нашата система през 2017 г., може да е бил извънземен космически кораб, задвижван от слънчева енергия.