X

Руски космонавт показа на света дупката в корпуса на МКС

6640 4
photo of Руски космонавт показа на света дупката в корпуса на МКС
Снимка: Getty Images / Guliver
Руският космонавт Сергей Прокопиев пусна в социалните мрежи видеозапис, на който се вижда дупчицата в корпуса на Международната космическа станция (МКС), за която се появи и твърдението, че може да е причинена умишлено.

На видеото се вижда малката запечатана дупка в стената на една руска космическа капсула "Союз", прикочена към МКС.

"Както виждате, всичко е спокойно на борда, ние живеем в мир и приятелство, както винаги", казва 43-годишният космонавт, който е на първата си космическа мисия.

Дупката беше открита на 30 август след теч на въздух от орбиталната космическа станция, която в момента е дом на астронавти от Русия, САЩ и Германия.

Ръководителят на руската космическа агенция Дмитрий Рогозин предизвика сензация миналата седмица, когато предположи, че дупката е била пробита умишлено - или на Земята, или в космоса.

Руски депутат, бивш космонавт, каза, че дупката може да бъде пробита от астронавт, който е психически небалансиран.

Космически кораб излита за Международната космическа станция

Космическият кораб "Сигнус" (Cygnus) ще излети за Международната космическа станция с три тона товар днес (21 май), съобщи компанията "...

Руската космическа агенция свика комисия за разследване на инцидента, която ще представи заключения в средата на септември.

Снимки на дупката не бяха официално публикувани, въпреки че НАСА за кратко публикува изображение във видеоклип, преди да го изтрие.

Прокопиев показа видеозаписа, който направил, за да "разсее слуховете".

Той описва как астронавтите откриват „2-милиметрова дупка, откъдето навън излиза нашият въздух" и я покриват с три слоя уплътнител.

НА ЖИВО: Как изглежда Земята от Космоса?

Руската информационна агенция РИА Новости пусна живо включване в своята Facebook страница от Международната космическа станция (МКС). ...

„Моля, не се притеснявайте, ние сме добре“, каза усмихнатият космонавт, уверявайки зрителите, че модулът е "напълно херметически затворен".

„Както виждате, лесно можем да бъдем тук без шлемове и никой не запушва дупката с пръст, както пишат в медиите“.

Космическият кораб "Союз" се използва за превоз на астронавти до и от МКС. Видеото на Прокопиев предизвика най-различни коментари на неговата страница в социалната мрежа. Диана Апаликова написа: "Наистина се справяте добре. Да, хората се притесняваха прекалено много."

Други се пошегуваха за инцидента, като Алексей Болкисев, който пише: "Следващия път опитайте да пробивате дупки, когато сте трезви".

4 Коментара

Кафене
Съгласявам се с общите условия за ползване на сайта

• Анонимен 3 Анонимен преди 1 седмица Профил на трол?
    Изненадва ме, че не пише "Вижте снимката в expert.bg".
  • Екипът на actualno.com ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

• Анонимен 2 Анонимен преди 1 седмица Профил на трол?
    Един пример как могат да живеят хората от различни държави в мир и разбирателство. Иначе не би могло да бъде - ако не се разбираха помежду си нямаше да останат живи! В едно семейство като се карат и летят чинии може да е опасно. В космоса обаче летящите чинии може да са смъртоносни!

• Анонимен 1 Анонимен преди 1 седмица Профил на трол?
    Ей, Ивайловци - Аневи, Ачеви, не можете да заспите без да пробутате някой отровен лаф срещу Русия- като последно изречение, защото то се запомня (стар журналистически трик). Иначе ще ви уволнят от жабокрекната локва Актуално.
  • Анонимен 1.1 Анонимен преди 1 седмица Профил на трол?
    Путьо, тя Русия сама си ги пробутва тия лъжи и си води разследвания с цел да омаскари другите. А в твоя коментар от далеч личи завист и руски пикоч.
    : 6 !