Скоро ще започне експлоатация на астероидите

20981
Скоро ще започне експлоатация на астероидите

Звучи налудничаво и малко пресилено, но не говорим за сценарии на втора част на „Армагедон”. Говорим за реалните планове на американция да изпратят „миньори” на преминаващите около земята астероиди, за да добиват съдържащите се в тях ценни метали.

Знае се, че астероидите са потенциално богати на редки метали или вода под формата на лед. Това предизвиква копнежите на инвеститори в САЩ. Сега втора компания обявява намерението си да се възползва от тази манна небесна, съобщава БГНЕС.

Deep Space Industries планира от 2015 г. да започне извеждане в Космоса на флота от апарати за изследване и използване на преминаващите край Земята астероиди.

"Използването на ресурсите, които се намират в Космоса, е единственият начин да се гарантира устойчиво развитие", каза главният изпълнителен директор на компанията Дейвид Гъмп.

Русия се насочва към Луната

Руската Федерална космическа агенция (Роскосмос) подписа с научно-производственото обединение „Лавочкин” обновен договор за...

"Ние открихме над 900 нови астероида, които преминават близо до Земята всяка година, и тези обекти могат да бъдат толкова важни за космическите дейности на този век, колкото са били находищата на желязна руда в Минесота за автомобилната индустрия в Детройт през ХХ век ", казва той.

Deep Space Industries започват оценка на перспективните цели за добив с малки космически апарати с тегло около 25 килограма, кръстени "FireFlies" ("Светулки"). Те трябва да започнат мисиите си през 2015 г. с продължителност между два и шест месеца.

Компанията търси клиенти и инвеститори, работещи с НАСА и други фирми и организации, за идентифициране на астероиди с най-голям потенциал.

Сондите ще бъдат икономични, твърдят от Deep Space Industries. Те ще се произвеждат с евтини елементи за минисателити и ще бъдат извеждани като съпътстващ товар от ракети-носители, които вече носят на борда си големи комуникационни сателити.

От 2016 г. компанията планира да започне създаването на космически сонди по-тежки от 32 кг. Те са кръстени Dragonfly (Водно конче) и ще могат да достигнат до астероид и да се върнат на Земята с проби между 27 и 68 килограма за време между 2 и 4 години.

Космически "таралежи" ще изследват планети, спътници и астероиди

Марсианските изследователски апарати на NASA като Spirit, Opportunity и Curiosity се отличават със специфичен външен вид и подчертано а...

През следващите 10 години се предвижда да се изследват астероидите за метали и други материали, от които ще се изработят по-големи конструкции. Те ще поемат работата от малките сонди. В по-далечно бъдеще компанията ще опита да изгради и орбитални слънчеви електроцентрали, които ще захранват Земята с енергия.

Създателите на Deep Space Industries разчитат да извадят от астероидите платина, която е много търсен на Земята метал, особено за системите за управление.

Още през април 2012 г. група от богати инвеститори, включително генералният директор на Google - милиардерът Лари Пейдж, представи първата компания за търсене и добив на ресурси от астероиди.

"Много от тези редки на нашата планета метали и минерали са почти неограничени в Космоса", обясни тогава Питър Диамандис, съосновател и съпрезидент на Planetary Resources.

Добивът на астероидните богатства би донесъл много ползи за човечеството и един ден може да генерира икономическа дейност оценявана на десетки милиарди долари годишно, пише АФП.

Без опасни астероиди през 2013 г.

Руското министерство на извънредните ситуации не прогнозира повишен риск от приближаване на големи астероиди на опасно близо разстояние...

Един астероид, който е с дължина около 500 метра, може да съдържа толкова платина, колкото цялото човечество е добило за цялата си история, според създателите на компанията Planetary Resources.

И още: в близост до Земята има астероиди, които съдържат много воден лед. Те биха могли да послужат за "оазиси" на далечните космически експедиции, като им осигурят необходимите вода и гориво.

От повече от 9000 астероида, посочени от НАСА с орбити в близост до Земята, повече от 1500 са достъпни не по-трудно, отколкото Луната, според инвеститорите.

В Planetary Resources вече са разработили и космически телескопи, които ще бъдат качени на ниска околоземна орбита към 2014 г., за да откриват обещаващите астероиди. Компанията планира да изстреля и малък космически кораб за проучване на така обещаващите малки планети.

Редактор: Пламен Георгиев