X
 
 

Успех като по ноти: Христо Пенчев - един млад предприемач в Лондон

5243 1
photo of Успех като по ноти: Христо Пенчев - един млад предприемач в Лондон
Снимка: YouTube/Screenshot/BiT

Христо Пенчев е от младите хора, на които определено се възхищаваме. Повечето от вас може би не са чували името му, но това със сигурност не е повод за гордост. Ще разберете защо!

Христо живее и работи в Англия. Собственик и основател е на мениджмънт компания там, която се казва UAC Management, а негов бизнес партньор е един от най-известните музиканти в модерния рок - Kevin Thrasher от Escape The Fate. Също така работи с благотворителната организация на Jake Luhrs от August Burns Red, които наскоро бяха номинирани за Грами за втори пореден път.

Компанията на Христо и Kevin представлява групи от цял свят и работи с множество световни брандове и марки, организират концерти, а отделно имат и собствен YouTube канал, където качват интервюта с най-известните групи от модерната алтернативна сцена (Taking Back Sunday, Silverstein, The Devil Wears Prada, Memphis May Fire, Enter Shikari, Blessthefall, Our Last Night, Hellyeah, Northlane, The Word Alive, Neck Deep, New Years Day и много други).

Вижте какво сподели Христо специално за Actualno.com!

Как един млад човек като теб основава своя успешна мениджърска компания зад граница?

Подобно на постигането на конвенционален успех в каквото и да е начинание, и в моя случай позитивните резултати са плод на изключително - почти обсесивна - отдаденост, страст, жертвоготовност и увереност в достигането на поставените стандарти и цели. Винаги съм имал ясна представа, идея и концепция по отношение на това какво и как искам да постигна с професионалната си дейност, но реализирането на въпросната визия определено не беше и не е семпъл процес, като се започне от административните операции относно официалното регистриране и опериране на бизнес, легалните и финансови детайли в целия този процес и се достигне до изграждането и установяването на професионален опит, стратегия, профил и експертиза, които да оформят дейност и да придадат валидност и значение в една изключително презадоволена от активност сфера.

With Kevin "Thrasher" Gruft (Escape The Fate)

Компанията е базирана в Лондон и работи предимно с местни модерни банди. Би ли работил с българска алтернативна банда зад граница?

Разбира се. Основната концепция зад дейността ни се състои от идеята да сътрудничим с и представляваме талантливи артисти, които имат визията, идеологията и всеотдайността да изготвят и презентират висококачествен продукт с неизменна артистична стойност, но и разполагат с манталитета, професионализма и аналитичния подход да изградят добре опериращ и функциониращ профил и бранд, който има потенциала да се адаптира и приспособява към постоянно променящите се изисквания и характеристики на музикалната индустрия. Следователно, националната принадлежност, произхода и всякакви други определящи белези, които нямат директно и пряко влияние върху личностните и професионалните качества на един артист, нямат значение в процеса на селектиране на клиенти от наша страна.

Има ли шанс подобни български групи да излязат навън?

За български артист да установи активност на друг пазар със сигурност е възможно, особено предвид глобализацията на развлекателната индустрия и възможностите, които модерният маркетинг климат предлага. Да се постигне устойчиво кариерно развитие и статус на добре опериращ бранд – обаче - е под въпрос. Независимо от изказванията и поведението на повечето български артисти, много малък брой от тях показват професионалното и рационално отношение, което е нужно за да се постигне успех в развлекателната среда. В България няма добре устроена динамика между различните аспекти и звена на музикалния бизнес, което лишава огромна част от артистите тук от възможността да прогресират не само като музиканти, но и като професионалисти, чрез въвеждането и участието им в традиционен, добре опериращ цикъл от дейности. Липсва структура, методика, конверсия и оперативност.

Значителен проблем е и приоритизирането на краткосрочната ефективност вместо дългосрочната визия и стратегия. Истината е, че възприятията към думата "професионализъм" изобщо са изключително неправилни сред музикантското общество. Професионализъм не е термин, който бива лимитиран до отношението ти към изкуството ти, а такъв който включва капацитета и възможността да разграничаваш презентирането на твоята персонална индивидуалност от тази на продукта и бранда, които са свързани към името ти. Това е умението да бъдеш аналитичен и да избираш правилния, пред желания подход. Огромна част от решенията и кариерите в българската музикална индустрия са базирани на его, емоционалност и лични възприятия, които никога не трябва да бъдат фактор, който да рефлектира върху професионалната дейност.

We Came As Romans

Най-тъжният показател към гореспоменатото е, че по-голямата част от евентуалния брой български изпълнители, които прочетат това мнение, ще се почувстват лично засегнати и ще предпочитат да поставят преценката и профила ми под съмнение, както и да дискредитират мнението ми, вместо да преценят дали описаната тенденция е нещо, което присъства и в техния случай и да осъзнаят дали това е проблем, върху който те трябва да работят. А това просто показва, че – дори подсъзнателно – повечето музиканти в България поставят на преден план личните си интереси, вместо кариерата си. А това не е подход, който води до резултати и – най-вече – до успех.

Какъв е шансът тези популярни в Англия банди да се слушат от повече хора тук?

Минимален. Една от основните причини за негативния статус и състояние на българската музикална индустрия е именно характеристиката на възприятието на средностатическия меломан в България. Огромна част от българските фенове възприемат себе си като краен консуматор и не осъзнават влиянието си в целия цикъл на музикалната култура и отговорността, която трябва да имат към него. Спрямо тази роля, те изграждат различни изисквания и възприятия към музиката, която слушат, които коренно се различават от тези на музикалните почитатели в страни със установени традиции в тази сфера. Това е и причината да има масивна дисхармония и липса на баланс между интересите и тенденциите, които имат влияние върху популярната култура в другите страни и тези в България. В никакъв случай нямам желание да генерализирам и да поставям всичко и всички под общ знаменател. Абсолютно винаги присъстват и изключения, които са в противовес на подобни изявления, но те са точно това – статистическо явление, което няма как да пресъздаде тенденциозност и сериозно и цялостно влияние.

Our Last Night

В България реално няма действаща продуцентска фирма, нито лейбъл, които да се занимават специализирано с алтърнатив рок или ъндърграунд стиловете. Защо е така според теб?

Липса на потенциал в оста "индустрия-артист-публика". Това е основният кръговрат в нишата на музикалния бизнес. Наличието на значим капацитет - дори и само в един от тези аспекти - ще е достатъчен да задвижи останалите в позитивна посока и – респективно – това да доведе до цялостно развитие. Но – за мое и наше колективно нещастие – в България нивата на всеки от тези фактори е изключително нисък. Най-лошото обаче не е, че ситуацията е такава, а това, че всяко звено вини останалите две за липсата на развитие и успех, вместо всички заедно да установят и дискутират настоящия проблем и да намерят решение, което може да реши дисфункционалността на този бизнес в България. Публиката оправдава липсата си на активност и подкрепа с дефицита на качествени групи и музика и невъзможността на индустрията да предоставя качествен продукт. Артистите извиняват липсата на резултати и недостигането на високи стандарти с дейността си с това, че не получават нужната подкрепа от лейбъли и почитатели, а музикалната индустрия вини недостига на качествени изпълнители и лошите условия за развитие за своето безразличие. Всичко това основава един порочен кръг, в който всяко звено предпочита самосъжалението и пасивността, вместо отговорността и работата.

Освен като мениджър, работиш и като музикален журналист и имаш интервюта с редица популярни музиканти. Koя е срещата, оставила най-голяма следа у теб?

Труден въпрос. Всяка от изключителните личности, с които съм имал щастието и удоволствието да контактувам, е имала огромно влияние върху формирането и изграждането на личния и професионалния ми профил, предвид че най-огромното ми желание и намерение винаги е било да използвам тези възможности за интеракция с успешни фигури за да мога да опозная и разбера истинската същност на хората, които стоят зад популярните и успешни брандове, които представляват. Все пак, бих казал, че едно от най-запомнящите ми и фундаментални преживявания беше първото ми интервю, което – по стечение на обстоятелствата – беше с един от моите най-любими артисти, който има огромна роля в развитието на интересите ми от музикална гледна точка – Matthew Davis-Kreye, вокалист на Funeral For A Friend - формация притежаваща златен сертификат и изключително богата биография, включваща договорни отношения с мейджър лейбъл, стадионни турнета с групи като Iron Maiden и Linkin Park и много други постижения на най-високо ниво. Бях особено притеснен и развълнуван преди самото интервю, имайки предвид, че за първи път ми се налагаше да участвам в подобен процес, в такава обстановка и то с фигура от такова естество - личност, която освен с впечатляваща и неповторима кариера, е с огромно влияние не само за развитието и установяването на значението на цяло течение и естетическо движение в климата на модерната музика, но и със създаването и разпространяването на алтернативната култура в световен мащаб.

Въпреки всичко това, този човек не само не беше арогантен, не само ми предостави равна платформа на неговата в дадения разговор, но ме удостои с респект и уважение и усилено показваше желанието и намерението да се отнася към въпросите и подхода ми с ангажираност и внимание, въпреки че – очевидно – не бях в състояние и позиция да изисквам такива. До този ден, винаги намирам аспекти и части от този разговор и цялостно преживяване, които ми дават насоки относно създаването на коректен манталитет в музикалната индустрия и култура и ми напомнят защо определени личности са постигнали резултатите и успехите, които се асоциират с имената ми.

Занимаваш се и с благотворителна дейност. Би ли ни разказал повече?

С най-голямо удоволствие! Искрено съм щастлив и радостен да имам възможността да обвържа моята дейност и асоциирам визията на компанията ми със сътрудничество и благотворителна дейност с Heart Support - награждавана благотворителна организация (2016 Non-Profit Of The Year, 2016 Artist Philanthropic Award at the Alternative Press Awards), чиято цел е да предложи помощ на хора, които страдат от депресия, суицидни наклонности и различни зависимости чрез създаването на общност от фенове и известни музиканти, основана от Джейк Лурс - вокалист на двукратно номинирана за Грами формация - August Burns Red. Участието ми в този проект приемам като едно от най-големите си и значителни постижения. Изключително горд и удовлетворен съм да имам възможността да подкрепя кауза, в която съм толкова емоционално инвестиран. Една от основните причини да бъда обвързан професионално с музиката – като изкуство и култура – е влиянието, която тя е имала върху моя живот, развитие и личност. Основната цел зад всяка моя дейност в тази сфера е да имам шанса да имам въздействието и позитивния ефект, които аз съм получил от музиката, върху хората, които имат нужда от отражението на изкуството в живота си и само мога да бъда радостен, че имам възможността да изпълня тази си цел, наред с прекрасния екип, същност и есенция на Heart Support.

Последният проект на колаборацията ни с организацията включваше изготвянето и промотирането на "Love, Maggie" – кратък филм, чиято цел е да повиши вниманието и важността на душевното здраве в наши дни, показвайки премеждията и препятствията, които изключително голям брой от хора преживяват всеки ден, без да получат необходимото внимание и подкрепа от заобикалящите ги хора, както и позитивният ефект, който чувството за принадлежност, предоставено от музикалната култура, може да постигне в подобни ситуации. Промоционалният цикъл беше изключително успешен, като резултатите от него спомогнаха за създаването на образователни програми и курсове, наемането на допълнителен персонал и увеличаването на активността на специалистите, представляващи каузата на Heart Support, в процеса на предоставяне на помощ и подкрепа на нуждаещите се от такава.

Against The Current

Би ли пренесъл познанията и опита, които събираш във Великобритания в България, за да се развива и българската сцена?

Разбира се, за мен ще е чест да предоставя уменията, знанията и разбиранията си за подобна инициатива. Абсолютно винаги съм искал да имам възможността да получа роля, в която мога да помогна за развитието на българската музикална индустрия и култура. В същото време – обаче – неизвестната величина в цялото уравнение не е дали аз имам желанието и мотивът да инициирам нещо подобно, а дали има интерес от отсрещната страна да се възползва от моята експертиза. Една от основните причини за продуктивността на работата на компанията ни е, че аз не казвам на хората това, което те искат да чуят, а това, което трябва и имат нужда да осъзнаят и разберат. В същото време, огромен проблем на участниците в развлекателната индустрия, като цяло, но особено в България, е че те търсят комфорт, а не прогрес, а подобни хора – в повечето случаи – не проявяват тенденцията да се уповават и вслушват в мнения и представи, различни от техните, въпреки че това им коства постигането на кариерно развитие.

Доколкото разбрах, подготвяш и книга?

Така е! Основната тематика на книгата ми ще обхваща насока и информация спрямо изграждането и утвърдяването на необходимия манталитет и възприятия относно процесът на установяване и опериране на музикален бранд в постоянно трансформиращия се бизнес климат и комплексни изисквания на развлекателната индустрия, както от психологическа, така и от бизнес гледна точка. Ключовите теми ще дискутират важността на аспекти като поведенческа психология, класификацията и конфигурацията на различните звена в музикалния бизнес, правилното експлоатиране на възможностите, които индустрията предлага на нейните участници, традиционен и дигитален маркетинг, брандиране, организационно структуриране, стратегизиране на кариера, таргетиране на аудитория и монетизация в процеса на еволюиране и усъвършенстване на качествата и таланта на един артист и други.

Главното ми желание е да предложа практичен и лесно достъпен и разбираем сборник от информация, който да обсъжда и доставя на читателя не просто насока към знанието, което трябва да притежава за да изгради успешна кариера, а и към начина на мислене, което трябва да бъде "вградено" в целия този процес на достигане на комерсиален успех. В момента нямам право да коментирам допълнителни и конкретни детайли относно издателя и дистрибуцията на заглавието, но книгата със сигурност ще бъде достъпна навсякъде, във физически и електронни копия. Винаги съм имал огромното желание да имам възможността да работя върху начинание от този мащаб и в момента просто се чувствам много щастлив, че ми е предоставен шанса да се насладя на целия процес по изпълнението на подобен проект, в който мога да използвам знанията и идеите си и да ги предоставя на хора, които могат да се възползват от тях, по един или друг начин.

Интервю на Милена Славкова

Actualno.com

Етикети:

1 Коментара

Кафене
Съгласявам се с общите условия за ползване на сайта

Екипът на actualno.com ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

  • Анонимен 1 Анонимен преди 6 месеца Профил на трол?

    Коментарът е премахнат текстово от actualno.com, тъй като нарушава общите правила за ползване на сайта и съдържа нецензурно съдържание.


    За да видите коментара, натиснете тук

  • Екипът на actualno.com ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

missing image
Родилка почина в сливенската болница

Здрава жена е починала при раждане в болницата в Сливен. Според близките ѝ при жената е бил използван отречен метод за родоразрешаване ...