X

Астероид с размерите на футболно игрище наближава Земята

Астероид с размерите на футболно игрище приближава Земята. Учените твърдят, че това е най-голямото небесно тяло, което минава толкова близо до планетата ни от век насам.

„Проследих орбитата на астероида. Не е опасен. За последните 3 години сме открили 150 астероида", каза Веселка Радева, ръководител на Планетариума във ВВМУ, Варна, цитирана от Дарик. „Когато дадено небесно тяло мине между орбитата на Земята и Луната, има опасност Земята гравитационно да го придърпа. В близките дни няма вероятност астероиди да влязат в отсечката Земя - Луна", каза още доц. Радева.

Астероид премина неочаквано близо край Земята

Най-големият астероид, който преминава на много близка дистанция до земята от век насам се е „изплъзнал“ през системите на ...

НАСА разглежда всеки космически обект, по-голям от 140 метра в диаметър, който се доближава до Земята като потенциално опасен. Учените имат информация за близо 20 000 подобни обекта в близост до Земята, като всяка седмица се откриват по 30 нови. Най-малко шест такива обекта годишно преминават покрай планетата ни, без обаче да я застрашават. В земната атмосфера навлизат основно малки космически обекти с размери под 10 метра в диаметър, като те изгарят при досега си нея.

Рейтинг: 5 от 5. Гласували общо: 1 потребители