Комета мутант е роднина на Земята

Комета мутант е роднина на Земята

Изследователи под ръководството на Карън Мийч от Института по астрономия на Хавайския университет са изяснили, че кометата-астероид C/2014 S3 се е образувала при формирането на Слънчевата система и има същата възраст, както и Земята. Резултатите от изследването са публикувани в сп. Science Advances.

Наблюденията на астрономите са показали, че C/2014 S3 представлява древно скалисто тяло, подобно на тези, които са служили за строителен материал за твърдите планети, подобни на Земята.

Комета засипала Марс с прах

Кометата C/2013 A1 (Сайдинг Спринг) е прелетяла на 135 000 километра от Марс – достатъчно близо външните слоеве от разредената ѝ ...

Този астероид е бил изхвърлен от централната част на Слънчевата система и е попаднал в зоната на облака на Оорт, където е пребивавал в замразен вид в продължение на милиарди години.

C/2014 S3 е открита от наземния телескоп Pan-STARRS1, който се явява част от астрономическата система телескопи Pan-STARRS, и е идентифицирана като слабоактивна комета.

Сега е известно, че периодът на нейното въртене около Слънцето е 860 години. Това означава, че обектът се е намирал в облака на Оорт и сравнително скоро нещо го е изпратило към Слънцето и го е извело на нова орбита.

C/2014 S3 се държи необичайно за комета. Тя не образува опашка и както показали спектралните изследвания, е по-близка до космическите тела от Астероидния пояс.

Меркурий си крадял атмосфера от кометата Енке

Тънката атмосфера на Меркурий съществува благодарение на това, че първата планета в Слънчевата система редовно си "краде" газ от прелит...

Според учените откриването на C/2014 S3 и нейните свойства имат огромно значение за теоретичните модели за формирането на Слънчевата система, включително облака на Оорт, който предсказва наличието на комети и астероиди с определени съотношения на скалисти породи и лед. Откриването на още стотици скалисто-ледени астероиди ще помогнат да се потвърдят едни модели и да се отхвърлят други.

Облакът на Оорт е хипотетична област от Слънчевата система във вид на сфера, която се явява източник на комети и други подобни обекти. Той се намира зад пояса на Кайпер и предполагаемото разстояние до него достига около една светлинна година.