Метеоритът в Урал дошъл откъм Марс и Юпитер

Метеоритът в Урал дошъл откъм Марс и Юпитер

Метеоритът, паднал на 15 февруари т. г. в уралското езеро Чербакул, е дошъл от астероидния пояс, намиращ се между Марс и Юпитер, твърдят колумбийски астрономи. Като използвали аматьорски видеозапис на събитието и тригонометрия, те възстановили орбитата на обекта около Слънцето, предаде Би Би Си, цитирана от БГНЕС.

Хорхе Сулуага и Игнасио Ферин от университета на Антиогуя, Меделин, разпространиха откритието си на интернет адреса Arxiv. Те използвали шест различни видеозаписа на събитието, които дават достатъчно ясен образ на навлизането на метеорита в атмосферата. След това обработили своите изчисления със софтуер, използван от американската морска обсерватория. И резултатите посочили с голяма вероятност, че метеоритът принадлежи към семейството на космическите скали, известни като астероидите Аполо, които пресичат орбитата на Земята. От около 9700 астероида открити досега, около 5 200 са Аполо.

Астероидите се делят на различни групи като Аполо, Атен или Амор в зависимост от типа на техните орбити.

Д-р Стивън Лоури от университета в Кент, Великобритания, също допуска метеоритът от Чербакул да е дошъл от астероидния пояс между Марс и Юпитер.