НАСА показа снимка, разкриваща най-далечните кътчета на Вселената

НАСА показа снимка, разкриваща най-далечните кътчета на Вселената
Снимка: Twitter/NASA Webb Telescope

НАСА разпространи първата инфрачервена снимка на своя нов телескоп "Джеймс Уеб", която разкрива най-далечните, изследвани досега, кътчета на Вселената, и показва първите галактики, формирали се малко след Големия взрив преди повече от 13,8 милиарда години.

Първата снимка от струващия 10 млрд. долара нов телескоп е най-далечното изображение, което човечеството е виждало във времето и пространството, приближаващо се до изворите на зараждането на Вселената. По-късно днес тази снимка ще бъде последвана от още четири, които ще разпространи НАСА.

"Дълбочинната" снимка, показана на събитие в Белия дом, разкрива хиляди звезди и големи галактики. "Тази първа цветна снимка на телескопа "Джеймс Уеб" бележи исторически ден за човечеството", каза американският президент Джо Байдън по време на събитието в Белия дом, шест месеца след изстрелването на ракетата с космическия апарат от Френска Гвиана в Южна Америка.

Секунди преди да покаже снимката Байдън и се възхищаваше и каза, че тя показва "най-старата документирана светлина в историята на вселената от преди 13 милиарда години - нека пак го кажа - 13 милиарда години, трудно е да го проумея".

Шефът на НАСА: Китай може да кацне на Луната и да я обяви за своя територия

Ръководителят на американското Национално управление по аеронавтика и изследване на космическото пространство (НАСА) Бил Нелсън се опас...

"Наситената със стотици разноцветни точици, ивици, проблясъци и спирали снимка е само частица от Вселената", каза администраторът на НАСА Бил Нелсън, пише БТА.

Снимките, които ще бъдат показани по-късно днес включват изображение на голяма газообразна планета извън Слънчевата система, две изображения на мъглявина, където се раждат и умират звезди с невероятна красота, както и класическо изображение на пет близко разположени галактики, които се обикалят една около друга.

Телескопът "Джеймс Уеб" се смята за наследник на много успешния, но вече остарял телескоп "Хъбъл". Телескопът "Хъбъл" успя да погледне в Космоса на разстояние 13,4 милиарда години. Той откри изключително светла галактика през 2016 г. Астрономите измерват колко далеч могат да погледнат в светлинни години, като една светлинна година се равнява на 9,3 трилиона километра.

ОЩЕ: Най-мощният космически телескоп "Джеймс Уеб" ще търси люлката на Вселената

Астрономи не откриха "подателите" на извънземния сигнал Wow!

Защо няма живот на Венера? Отговарят учените от НАСА