Не е научна фантастика: Извънземните местят планети, за да заявят за себе си

Не е научна фантастика: Извънземните местят планети, за да заявят за себе си
Снимка: iStock

Една много напреднала извънземна цивилизация може да не използва обикновени сигнали в обичайния за нас смисъл, за да обяви съществуването си на други разумни видове в галактиката. Извънземните може да променят орбитите на планетите и да ги движат по такъв начин, че да са в определена математическа последователност. За да открием този извънземен разум, трябва да използваме и математика, смятат американски учени, които са предложили нова теория за намиране на извънземни, съобщава Inverse.

Учени от института Карнеги, САЩ, смятат, че извънземните, а именно една високоразвита цивилизация, може да движат планетите, за да променят орбитите им в своята или друга звездна система.

Това не е научна фантастика

„И това не е научна фантастика. Вече се разработват проекти за промяна на орбитите на астероиди, богати на полезни изкопаеми, с помощта на гравитационни маневри (обикаляне около по-голямо космическо тяло за постигане на необходимата скорост, за да се промени траекторията на полета). Може би извънземните вече са успели да постигнат такова ниво на развитие, че да могат да движат цели планети и по този начин да ги подредят в определена математическа последователност. Ние трябва само да видим тази последователност, която се явява своеобразно съобщение от извънземен разум: „Вижте, тук ние“, казва Матю Клемент от института Карнеги, който заедно със свои колеги предлага нова теория за търсенето на извънземни.

Орбитален резонанс

Теорията на учените се основава на орбиталния резонанс на космическите тела (орбитален резонанс настъпва, когато две или повече тела в орбита упражняват периодично гравитационно въздействие едно върху друго, тъй като техните орбитални периоди имат съотношение, което е малко цяло число).

Например за всяко завъртане, което луната Европа прави около газовия гигант Юпитер, друга луна – Йо, прави две завъртания около планетата. В същото време Ганимед прави 4 оборота. Това означава, че тези луни се намират в орбитален резонанс 4:2:1.

Учените смятат, че извънземните биха могли да използват може би същия или по-сложен орбитален резонанс, който би показал тяхното съществуване и би бил своеобразен сигнал за други разумни видове в галактиката.

Компютърни симулации показват, че това е теоретично възможно. В своя модел учените са използвали орбитални резонанси, чиито съотношения са всички прости числа до 11. Учените са използвали и последователността от числа на Фибоначи, в която всяко следващо число е равно на сумата от двете предходни числа. Например 1, 1, 2, 3, 5, 8, 13 и така нататък. Симулациите показали, че такива звездни системи със специално изместени планети може да съществуват 10 милиарда години.

Учените смятат, че е възможно извънземните да имат същите математически концепции като нас и да използват математически модели, за да поставят планетите на необходимите орбити, за да постигнат определен орбитален резонанс.

Как извънземните могат да направят това?

"Технически е трудно за нас да си представим как извънземна цивилизация може да извърши подобни манипулации в собствената си или друга звездна система. Но по-скоро технологичното ниво ще ѝ позволи да използва например цялата енергия на звезда в звездна система“, казва Клемент.

Трудности при откриването на такива сигнали

Учените смятат, че откриването на потенциални извънземни зависи от това дали можем да дешифрираме подобни съобщения от тях. Също така е важно да се отчита фактът, че такъв сигнал под формата на определено разположение на планетите може да съществува много по-дълго, отколкото съществува самата цивилизация, извършила тези планетарни манипулации.

„Нашето моделиране предполага, че именно редицата на Фибоначи, ако е кодирана в разположението на планетите, може да бъде идеален индикатор за съществуването на извънземен разум“, обяснява Клемент.

„Смятаме, че когато се търси такава математическа формула, кодирана в орбиталния резонанс на планетите, първо трябва да се обърне внимание на най-отдалечените от своята звезда планети. Извънземните най-вероятно са мислили за бъдещето и че звездата в края на своята еволюция може може да се увеличи значително и да погълне близките до нея планети. А това означава, че по-големите планети могат да се превърнат в маяк за откриване на извънземни“, допълва ученият.

Но от друга страна, трябва да се вземе предвид фактът, че периодът на въртене на най-отдалечените планети около своята звезда може да бъде и 100 години. Следователно, за да се намери необходимият орбитален резонанс със съвременните технологии, ще са необходими много десетилетия, а може би и векове, отбелязват изследователите.

Както вече писахме, още една теория гласи, че Слънцето може да транслира извънземни послания и остава само да ги приемем.

НАСА тества змия робот, която ще търси извънземни (ВИДЕО)