При колонизиране на Марс хората вероятно ще започнат да се ядат взаимно

При колонизиране на Марс хората вероятно ще започнат да се ядат взаимно
Снимка: simisi1 / Pixabay

Експерти смятат, че ако по време на колонизацията на Космоса или Марс хората не успеят да осигурят достатъчно реколта за храна, няма да имат друг избор, освен да се ядат един друг - канибализмът може да се превърне в "неизбежна" перспектива. Учените посочват и болестите като основна заплаха за колониите на земляните.

Както казват изследователи пред Metro, освен до Марс, човечеството може да се опита да стигне до спътника на Юпитер Калисто или Сатурновия спътник Титан. Останалите обекти на Слънчевата система не са подходящи за това.

САЩ ще строят АЕЦ на Луната

НАСА и Националната лаборатория на Айдахо обявиха събиране на идеи за строителство на атомна станция на Луната, която би могла да стане...

Чарлз Кокел, професор по астробиология в Университета в Единбург, казва, че поради климатичната криза хората ще трябва да напуснат Земята. Единственият изход ще бъде преселването на човечеството в Космоса. Колонизацията му обаче може да се развие по много печален сценарий.

Ученият подкрепя мрачната си прогноза със случай от миналото. Например в средата на XIX век експедиция на Франклин се опитала да изследва Арктика. Тя била добре оборудвана, включително с консерви. По това време това била авангардна технология. Хората се загубили, озовали се в затруднено положение и всичко завършило с канибализъм.

"Така че дори и с най-добрата технология изолираните човешки общности могат да се изродят много бързо. Ако поставите група хора на Калисто, нещо се обърка и модулът за растенията излезе от строя, те ще се изядат един друг, ако няма друг начин да оцелеят", казва професорът.

Д-р Камерън Смит е съгласен с това донякъде. Според него развитието на селското стопанство и снабдяването с храна е ключов въпрос в колонизирането на Космоса, но ученият се позовава и на антрополози от Портландския университет, които посочват болестиге като основен проблем на първите две поколения колонизатори. Учените обясняват, че повечето от преселниците са живели в самодостатъчни населени места, където при необходимост лесно е можело да бъдат изолирани. Камерън Смит е на мнение, че икономическият живот на други планети ще се основава на търговията и няма да има нищо общо с познатия на Земята капитализъм.

"Когато хората за първи път са започнали да се занимават със земеделие, те са се заселили в малки села от няколкостотин души. Тези селища са имали (минимален) контакт с други села – нещо като ранна колония. Те са отглеждали всичко, с което са хранили, правели са всичко, което са носили, това е била самоподдържаща се местна система. Не са имали крале, не са имали армии", отбелязва той.

С откритата на Марс вода ще си правим оранжерии

Откритите солени ручеи на повърхността на Марс може да се използват като източник на вода за бъдещите колонии на Червената планета, вкл...

Според д-р Смит вероятно и сега можем да измислим нещо подобно, но той не е толкова сигурен, че хората ще започнат да се ядат един друг. Исторически примери сочат, че нашият вид може да реагира положително или отрицателно на предизвикателни условия. Той дава пример с уругвайския отбор по ръгби, който остава без храна след самолетна катастрофа в Андите. Оцелелите наистина прибегнали до канибализъм, но само сред онези, които били загинали.

Ученият добавя, че всяко нарушаване на реда може да бъде избегнато чрез установяване на предварително договорени правила, които да се следват в случай на възникване на определени ситуации. Но той е по-малко оптимист за това колко бързо хората биха могли да се преселят в Космоса в сравнение с проф. Кокел.

Последният смята, че е "неизбежно" на някакъв етап и е възможно на Марс едва след 30-40 години и чак 100 години след това на Калисто.

Независимо от всички опасности изследователите стигат до извода, че човечеството трябва да приеме полезното предизвикателство за създаване на космическа колония, която е оправдана като жизненоважна за "човешкото оцеляване".

Гигантски охлюви ще изхранват космическите колонизатори