Стивън Хокинг намери вход към друга вселена

20610
Стивън Хокинг намери вход към друга вселена
Снимка: Andy Potts

Черните дупки са врата към друга вселена. Това се казва в ново изследване на британския астрофизик Стивън Хокинг, Андрю Стоминджър от Харвардския университет и Малкълм Пери от Хейбриджкия университет, публикувано в Physical Review Letters, съобщава The Independent.

Физиците изказват предположение, че черните дупки не поглъщат обектите безследно. Досега се смяташе, че всичко, което попада в черната дупка, изчезва безвъзвратно. Но тази теория е породила парадокс, тъй като по законите на физиката информацията трябва да се съхрани, дори в случай че самият обект изчезне напълно.

Втора гигантска черна дупка откриха в Млечния път

Японски астрофизици разказаха за откриването на втора гигантска черна дупка в Млечния път. Досега учените знаеха за съществуването на е...

Новата хипотеза на Хокинг и колегите му се базира на това, че е невъзможно информацията да се унищожи, тъй като в такъв случай не би съществувало минало.

"Миналото ни напомня кои сме ние – казва Хокинг. – Без него се губи нашата идентичност." Според учения черните дупки всъщност не са толкова "черни".

Погълнатата от тях материя не изчезва, макар и да не може да се върне. Тя попада в друга вселена. Изследователите са на мнение, че част от погълнатата информация е способна да се просмуква навън във вид на фотони с почти нулева енергия.

Това явление Хокинг нарича "мека коса" –това са нискоенергийни квантови смущения, оставащи на мястото на изпаряващата се черна дупка.

Какво ще ви се случи, ако попаднете в черна дупка?

Ако паднете в черна дупка, може да се очаква, че ще загинете веднага. Но в действителност съдбата ви ще бъде далеч по-странна. В момен...

Информацията според него се съхранява на границата на черната дупка. Информацията се съхранява на така наречения хоризонт на събитията. Фотоните встъпват като нейни преносители. На тях е записана информацията за обектите, погълнати от черната дупка.

В изследването се отбелязва, че откриването на такива фотони със съвременната апаратура или разчитането на информация от тях е изключително сложно поради свръхниската им енергия.

Учените също признават, че теорията за "меките коси" не решава изцяло парадокса на черните дупки, но дава инструменти за решаването на тази задача.