X

Най-важното за коронавируса четете тук
Заедно можем!

Астероид наближава Земята, според учени вероятно ще изгори в атмосферата

Астероид наближава Земята, според учени вероятно ще изгори в атмосферата
Потенциално опасният астероид 2018 VP1, който според прогнозата на НАСА ще се приближи на минимално разстояние до Земята в понеделник, най-вероятно ще изгори в атмосферата, съобщи ТАСС. Прогнозата направи астрономът Леонид Еленин от Института по приложна математика към Руската академия на науките.

"Размерът на астероида е около два метра. Ако е от най-разпространения скалист вид, той ще изгори в атмосферата" - каза Еленин пред ТАСС. Той уточни, че изводите се основават на данни за траекторията на астероида. Астероидът привлече вниманието на специалистите през август, когато в НАСА уточниха траекторията му и стигнаха до извода, че през ноември той ще прелети опасно близо до Земята - на около 420 хиляди километра. По техните изчисления вероятността от сблъсък е около 0,41%, сравнително висока, съобщава 24 часа.

Откриха извънземна органична материя в паднал на Земята метеорит

Американски геолози са открили в метеорит, паднал преди две години в САЩ, чиста органична материя, оцеляла след падането на Земята, съо...

Според Еленин тази оценка е много приблизителна заради недостатъчната информация. Той не изключва възможността астероидът да навлезе в земната атмосфера над Китай, Мексико или Тихия океан. Да се проследи това обаче е сложно заради Слънцето, от чиято страна астероидът ще се доближи до Земята.

Най-важното за коронавируса четете тук
Заедно можем!

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Actualno.com.