X

Заедно можем!

Астрономи наблюдаваха уникално явление

Астрономи наблюдаваха уникално явление
Снимка: NASA
Учени наблюдаваха масивно изтичане на газ от галактика, който се намира на стотици хиляди светлинни години от нас. Това се случва за първи път и е първото пряко доказателство за това как галактическите ветрове захранват околната звездна система и създават гигантски облаци, съобщи Science Alert.

Обект SDSS J211824.06 + 001729.4 представлява две сблъскващи се галактики, които образуват една компактна, но масивна галактика. Такива сливания водят до рязък скок в образуването на нови звезди поради натрупването на значително количество газ. Младите звезди генерират вятър - отлив на материята в междузвездното пространство. Това, както и свръхновите образуват галактически вятър с по-голям мащаб, предаде БГНЕС.

Откриха най-стария галактически клъстер

Астрономи откриха галактически клъстер (суперструктура, съставена от няколко галактики), на 13 милиарда години. Това е най-ранният, кое...

Изследователите от обсерваторията в Хавай са идентифицирали зона с горещ йонизиран кислород, която обхваща 52 милиарда квадратни светлинни години. Освен това има два отделни потока, които образуват симетрична структура с температура 10 хиляди келвина от газ, обогатен с метал. Единият поток е възникнал преди 400 милиона години и се движи със скорост 1400 километра в секунда, а другият, образуван преди около седем милиона години, развива скорост до 2100 километра в секунда.

Най-важното за коронавируса четете тук
Заедно можем!

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Actualno.com.