Астрономи откриха звездна система, приличаща на Слънчевата система

Астрономи откриха звездна система, приличаща на Слънчевата система
Снимка: iStock

За първи път в историята астрономи заснеха звездна система, която прилича на по-млада версия на нашата собствена Слънчева система, съобщава "Инверс".

Европейската южна обсерватория (ESO) засне първите изображения на тази многопланетна система, разкривайки две гигантски планети, обикалящи по орбита около звезда, подобна на Слънцето. Това е първия път, когато астрономите успяват директно да наблюдават звездна система с множество планети, пише БГНЕС.

Откритието, подробно описано в проучване, публикувано в "The Astrophysical Journal Letters", ще бъде използвано, за да помогне на астрономите да определят как планети като нашата собствена са се формирали и еволюирали.

Учени съобщиха за 9 свята, чиито жители биха могли да знаят за съществуването на Земята

Немски и британски астрономи съставиха списък от девет планети, потенциалните обитатели на които могат да знаят за Земята и за съществу...

Изображението е заснето с помощта на много голям телескоп на ESO, разположен в пустинята Атакама в северната част на Чили. Като блокирали светлината, излъчвана от звездата, астрономите успели да видят двете екзопланети, които се появяват като две ярки точки в центъра на изображението и в долния десен ъгъл.

Екипът от астрономи, стоящи зад откритието, е претърсвал Космоса за млади, масивни планети, които обикалят звезди като нашето Слънце, когато се натъкнали на тази звездна система.

"Това откритие е моментна снимка на среда, много подобна на нашата Слънчева система, но на много по-ранен етап от нейната еволюция", казва Александър Бон, доктор на науките в университета в Лайден в Холандия и водещ автор зад новото изследване.

Звездата, наречена TYC 8998-760-1, се намира на около 300 светлинни години в южното съзвездие Муска. Тя е подобна на нашето Слънце, макар и по-млада версия на нашата звезда домакин. TYC 8998-760-1 е само на 17 милиона години, докато нашето Слънце е звезда на средна възраст на около 4,5 милиарда години.

Двете екзопланети са масивни газови гиганти. TYC 8998-760-1b е около 14 пъти по-масивен от Юпитер, най-голямата планета в Слънчевата система и орбитира на средно разстояние от 160 астрономически единици (AU), докато TYC 8998-760-1c е шест пъти по-масивен от Юпитер и орбитира звездата-домакин на разстояние около 320 AU. Астрономическа единица е средното разстояние между Слънцето и Земята, което поставя тези две екзопланети на много по-голямо разстояние от всяка планета в нашата Слънчева система.

Невероятно откритие на НАСА - има още една система с осем планети (Видео)

НАСА откри осма планета в системата на далечната звезда Кеплер 90. За първи път учените установяват, че има система с толкова планети, ...

Юпитер обикаля около Слънцето на разстояние от пет AU, докато Сатурн обикаля на около 10 AU.

При лова на екзопланети в необятната вселена астрономите са открили хиляди от тези странни светове. Въпреки това, само част от тези екзопланети са били пряко заснети, според изследователите.

Това е първата заснета многопланетна система със звезда, подобна на Слънцето.

Причината, поради която изображението е значимо, е, че новообразуваната звездна система може да ни информира за нашата собствена история на произход и как Слънчевата система се развива през последните няколко милиарда години.

Екипът ще проведе допълнителни наблюдения на звездната система, за да определи дали двете екзопланети са се образували в сегашните си позиции или дали са мигрирали от друго място. Любопитно е също дали повече екзопланети обикалят около тази млада звезда или не.

НАСА тества змия робот, която ще търси извънземни (ВИДЕО)