X

Новооткритата комета вероятно е междугалактически посетител

3524 2
photo of Новооткритата комета вероятно е междугалактически посетител
Снимка: iStock/Guliver
Изглежда „Оумуамуа“ вече не е единственият познат ни обект извън Слънчевата система. НАСА разкри повече данни за кометата C/2019 Q4. Американската агенция за космически изследвания смята, че вероятно обектът идва извън пределите на Слънчевата система.

Обектът беше открит на 30 август, след като беше забелязан от астрономът Генадий Борисов в обсерваторията MARGO в Научен, Крим.

Два астероида ще преминат покрай Земята през уикенда

Единият от астероидите преминава покрай планетата ни днес, а другият – утре сутринта, съобщи НАСА. Двете небесни тела, наречени 2...

Засега НАСА се въздържа официално да потвърди, че обектът идва далеч от звездите, но оценката на скоростта и орбиталните параметри засега накланят везните силно в тази посока, предаде БГНЕС.

"Текущата скорост на кометата е висока, около 150 000 км/ч, което е много над типичните скорости на обекти, обикалящи около Слънцето на това разстояние", заяви Дейвид Фарнокия от Центъра за изследвания на околоземните обекти на НАСА. "Високата скорост показва не само, че обектът вероятно е възникнал извън нашата Слънчева система, но и че ще я напусне и се насочи обратно към междузвездното пространство."

Обектът има размит вид, което предполага, че има ядро от ледени материали, които се изпаряват, когато се приближава до Слънцето. В момента е на 420 милиона километра от нашата звезда, влиза под ъгъл от 40 градуса по отношение на равнината на еклиптиката (орбитата на Земята), която C/2019 Q4 ще пресече на 26 октомври. След това ще достигне най-близката си точка до Слънцето на 8 декември, като е приблизително на 300 милиона километра.

„Обектът ще достигне максимална яркост в средата на декември и ще продължи да бъде наблюдаван с телескопи със среден размер до април 2020 г.“, добави Фарнокия. "След това той ще може да бъде наблюдаван само с по-големи професионални телескопи до октомври 2020 г."

В САЩ разкриха първото престъпление извършено в космоса

Американският астронавт Ан Макклейн нелегално е следила банковата сметка на бившия си съпруг – пенсионираният служител на америк...

Наблюденията на Карън Мийч и нейния екип от Университета на Хаваите доведоха до оценката, че ядрото на кометата е между 2 и 16 километра.

Когато през 2017 година интерстеларът „Оумаамуа“ е открит за първи път, изследователите успяха да преценят, че във всеки даден момент има поне един междузвезден обект в орбитата на Марс, но повечето от тях са твърде малки, за да бъдат открити.

Рейтинг: 5 от 5. Гласували общо: 1 потребители
  • Анонимен 2 Анонимен преди 1 месец Профил на трол?
    дрън,дрън! вижте луната за 6 дни си смени по много странен начин местото ! има ли астрономи в бг или и бан както знаем само взимат заплати на гърба на бедния бълг. народ
  • Анонимен 1 Анонимен преди 1 месец Профил на трол?
    Междугалактически, означава, че пътува между галактиките. Не между зведите, както обяснявате в публикацията. Много, много сте зле.