X

Откриха планета 12 пъти по-голяма от Юпитер

6612 3
photo of Откриха планета 12 пъти по-голяма от Юпитер
Снимка: Getty Images/Guliver
С помощта на радиотелескоп е била открита планета, над 12 пъти по-голяма от Юпитер, която се движи в самота в космоса на около 20 светлинни години от Земята.

Тайнственото космическо тяло не е свързано с нито една звезда и е първият обект от този вид, открит с помощта на радиотелескоп.

Хората ще заприличат на 3-годишни деца. Вижте защо!

Социалните мрежи имат все по-голямо влияние върху психиката на децата и водят до тяхната инфантилизация, твърди баронеса Сюзън Грийнфий...

Както масата, така и огромната сила на магнитното поле отправят предизвикателства към знанията за това, което учените знаят за разнообразието от астрономически обекти, открити в дълбините на космоса, допълва БГНЕС.

"Този обект е точно на границата между планета и кафяво джудже или" неуспяла звезда "и ни дава някои изненади, които потенциално могат да ни помогнат да разберем магнитните процеси както на звездите, така и на планетите", каза д-р Мелоди Као, астроном в университета в Аризона.

Кафявите джуджета са трудни за категоризиране - те са твърде огромни, за да се считат за планети и не са достатъчно големи, за да бъдат считани за звезди. Първоначално открита през 2016 г. при ползването на телескопа Very Large Array (VLA) в Ню Мексико, новообозначената планета първоначално е смятана за кафяво джудже.

Много неща все още не са известни за тези астрономически тела – първото такова е забелязано едва през 1995 г. - и учените зад откритието се опитват да разберат повече за магнитните полета и радиочестотите на пет кафяви джуджета.

На Марс откриха вода в течно състояние

Революционен научен пробив - астрономи са открили убедители доказателства, че на Марс има вода в течно състояние, предаде The Guardian....

Нейната възраст означава, че вместо "неуспяла звезда", те са намерили свободно носеща се планета.

Анализът на изследователския екип показа, че магнитното поле на планетата е невероятно силно, около 200 пъти по-силно от това на Юпитер.

3 Коментара

Кафене
Съгласявам се с общите условия за ползване на сайта

• Ку-Ку 3 Ку-Ку преди 4 месеца Профил на трол?
    Фейк.
  • Екипът на actualno.com ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

• Ку-Ку 2 Ку-Ку преди 4 месеца Профил на трол?
    Фейк

• Астроном 1 Астроном преди 4 месеца Профил на трол?
    "те са твърде огромни, за да се считат за планети и не са достатъчно големи, за да бъдат считани за звезди" Не е ли обратното??

missing image