X

Заедно можем!

Следи от реки са открити на Марс

Следи от реки са открити на Марс
Снимка: Thinkstock/ Guliver
Нидерландски учени са открили следи от реки на Марс, които вероятно са текли на повърхността на планетата преди около 3,7 милиарда години, показва проучване, публикувано в списание Nature Communications, предаде БГНЕС.

Съобщава се, че изследователи от Университета в Утрехт са изследвали снимките, направени от НАСА от орбитата на Марс, използвайки камерата HiRISE.

Поредно интересно откритие от Марс

Камерата на High Resolution Imagine Science Experiment (HiRISE) на борда на сондата на НАСА Mars Reconnaissance Orbiter (MRO) вече откр...

"Въпреки факта, че днес повърхността на Марс е суха и студена ... има геоморфни доказателства в полза на твърдението, че преди на планетата е имало вода... Орбиталните проучвания разкриха натрупвания на скали с релеф от флуиалния тип (създадени под влияние на водните потоци)", твърдят изследователите.

В проучването се обръща внимание на скалиста формация в северозападната част на равнината Елас (южното полукълбо на Марс), с височина 200 метра, което е на приблизително 3,7 милиарда години. Както бе отбелязано, утаените скални образувания приличат на земните. Според учените подобна скала би могла да се образува под въздействието на реки, които би трябвало да са текли по повърхността на планетата поне 100 хиляди години.

Подобно обяснение бележи напредък в изучаването на климата на Марс в ранния етап на съществуването му, отбелязва проучването.

Най-важното за коронавируса четете тук