Телескопът "Кеплер" откри екзопланета, която орбитира далеч от звездата си

Телескопът "Кеплер" откри екзопланета, която орбитира далеч от звездата си
Снимка: Getty Images/Guliver

Космическият телескоп "Кеплер" на НАСА е наблюдавал екзопланета, която се завърта около звездата си за 704 дни, съобщи Би Би Си.Повечето от откритите около 1800 планети извън Слънчевата система орбитират по-близо до звездите си.

Всъщност близо орбитиращите до звездите си планети се откриват по-лесно.Новата екзопланета, кръстена Кеплер 421b, орбитира на разстояние 177 милиона км от оранжева звезда, която е по-студенаи по-бледа от Слънцето.За сравнение Земята орбитира на средно разстояние 150 милиона км от Слънцето, а Марс - на 228 милиона км от него. На Червената планета са нужни 780 дни, за да се завърти около Слънцето.Ползвайки данни, събрани от телескопа "Кеплер", учени установиха, че средната температура на екзопланетата с размерите на Уран е около минус 93 градуса Целзий.

"Кеплер" никога повече няма да бъде "Кеплер"

„Кеплер“ – един от култовити апарати на NASA, повече няма да бъде „реанимиран“. Специалистите от космичес...

Тя се завърта около звезда, която е на разстояние около 1040 светлинни години от Земята."Откриването на Кеплер 421b донякъде се дължи на късмет - заяви ръководителят на изследването Дейвид Кипинг от центъра за астрофизика Харвард-Смитсониън в Кембридж. - Колкото по-отдалечена е планетата от звездата си, толкова по-малко вероятно е да преминава транзитно пред нея.

"Телескопът изследва тази зона в небето от 4 години. Той търси звезди, чиято светлина избледнява, когато планети преминатпред тях. Въпросната технология за откриване на екзопланети е звестна като транзитен метод.

Сегашните наблюдения установиха едва две транзитни преминавания на Кеплер 421b поради дългия й орбитален период.