X

Учени откриха огромно количество метал на Луната

7904 0
photo of Учени откриха огромно количество метал на Луната
Снимка: Getty Images/Guliver
Учени откриха гравитационна аномалия на южния полюс на Луната, която се дължи на останките от гигантски астероид, които до ден-днешен остават „консервирани“ в мантията на спътника на Земята, съобщава сайтът Live Science.

Огромно количество метал е открито под кратера Южен полюс – Ейткън, намиращ се на обратната страна на Луната. Той е смятан за най-големият кратер в Слънчевата система, образуван в резултат на удар с друго небесно тяло. Предполага се, че астероидът се е врязал в този район на Луната преди около 4 милиарда години, предаде БГНЕС.

От 20 до 30 млрд. долара ще струва връщането на Луната

Реализацията на програмата Артемида ще изисква около 20-30 млрд. долара в допълнение към средствата, които НАСА изразходва ежегодно в п...

„Представете си заровен под земята метал, който е пет пъти повече, отколкото Хавайските острови. Неочаквано се натъкнахме на тази маса“, заяви водещият автор на изследването Питър Джеймс, доцент по планетарна геофизика в Бейлърския университет. Тежестта на „аномалията“ е около 2,18 квинтилиона, според учените.

Те са направили своето откритие, докато са сравнявали топографските карти на Луната, получени от апарата Lunar Reconnaissance Orbiter. Това е част от експеримент на НАСА за изучаването на гравитационното поле и вътрешния строеж на Луната. Той е проведен от 2011 до 2012 г. В рамките му два спътника са се движили по орбитата, фиксирайки гравитационното поле в различни точки. Откритата аномалия в района на кратера Южен полюс – Ейткън се обяснява с голямото количество метал на дълбочина 300 км. Математическите модели, създадени от учените, показват, че останките от свръхтежкия желязно-никелов астероид до ден-днешен остават в лунната мантия.

Рейтинг: 3 от 5. Гласували общо: 7 потребители

0 Коментара

Кафене
Съгласявам се с общите условия за ползване на сайта

Екипът на actualno.com ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.