X

Най-важното за коронавируса четете тук
Заедно можем!

Учените са намерили признаци на живот на Венера?

Учените са намерили признаци на живот на Венера?
Учени от университета в Кардиф (Великобритания) и Масачузетския технологичен институт (САЩ) са открили фосфин в атмосферата на Венера, който може да е от биологичен произход, съобщи РИА Новости, цитирана от агенция "Фокус"

„Откритието е направено с телескопа „Джеймс Кларк Максуел“ на Хаваите и с антената с големи милиметрични вълни в Атакама, Чили. Концентрацията на фосфиновите частици е била 20 на милиард“, обясни той.

Фосфинът е безцветен, силно токсичен газ. На Земята се произвежда от анаеробни микроорганизми, които не се нуждаят от кислород. През 2019 г. търсенето на фосфин в атмосферите на екзопланети (планети около други звезди) беше предложено като маркер за възможен живот върху тях.

В същото време откриването на фосфин не означава автоматично откриване на живот на Венера, тъй като газът може да се образува в резултат на неизвестни природни процеси. В същото време учените все още не са успели да намерят начини за небиологичен произход на газа.

Русия с програма за изследване на Венера

Нова програма за изследване на Венера, включително изпращане на поне три изследователски устройства, ще бъде разработена в Русия, а осн...

Информацията за откритието ще бъде оповестена по време на онлайн пресконференция, след която публикацията ще се появи в списание Nature.

Това не е първото предположение, че на Венера има живот. През януари 2012 г. в научното списание Astronomical Bulletin главен изследовател в Института за космически изследвания на Руската академия на науките Леонид Ксанфомалити публикува статия за анализ на изображения от съветския модул за кацане на станция Венера-13. Върху тях той намери няколко обекта, които смяташе за живи насекомоподобни същества. Повечето колеги обаче бяха скептични.

Сега Русия и САЩ обмислят възможността за създаване на космически кораб Venera-D за кацане на Венера, който освен всичко друго трябва да изследва както повърхността, така и с помощта на подвижен балон, атмосферата на планетата за признаци на живот.

Най-важното за коронавируса четете тук
Заедно можем!

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Actualno.com.