X

Уникални астрономически явления през 2018 година

18076 1
photo of Уникални астрономически явления през 2018 година
Снимка: Pixabay
Великото противостоене между Марс и Земята, когато двете съседни планети ще се приближат до минимално разстояние, пълно лунно затъмнение, традиционните сезонни метеоритни потоци или "дъждове" - 2018 година ще бъде богата на астрономически явления, които ще могат да се наблюдават от Земята.

Специалистът от Големия новосибирски планетариум, членът на съвета на Новосибирското астрономическо дружество Олег Кашин е съставил специален календар на такива събития.

На 7 януари ще стане едно от най-забележителните „сближавания на планетите“. „Без телескоп жителите на цяла Русия ще могат да видят Марс и Юпитер на небето толкова близко, ме те могат да бъдат покрити от диска на пълната Луна. Разбира се, реалното разстояние между тези планети е огромно, но същата нощ те ще се подредят така, че ще се виждат като съседни една на друга. А на 11 януари край тази двойка планети ще премине и Луната, което също си струва да се види“, разказа Кашин.

Луна ще покрие Алдебаран

На 27 януари ще може да се види за пръв път през новата година как Луната покрива звездата на Алдебаран от съзвездието Телец. Това събитие ще стане няколко пъти през годината.

На 31 януари ще се наблюдава пълно лунно затъмнение. В астрономическите календари това събитие е отбелязано като едно от най-зрелищните.

Учени съобщиха за 9 свята, чиито жители биха могли да знаят за съществуването на Земята

Немски и британски астрономи съставиха списък от девет планети, потенциалните обитатели на които могат да знаят за Земята и за съществу...

Венера и Уран

На 19 февруари вечерта на небето ще може да се вижда Венера в продължение на няколко месеца. На 4 март на разстояние два диска на Луна (1 градус) северно от Венера ще премине Меркурий, а на 29 март Венера ще мине с 0,1 градуса южно от Уран.

"Това е много интересно обстоятелство. Представете си Венера, която е най-ярката планета на нашето небе, и Уран, който не може да се види с обикновено око дори при осветено небе. Трябва ни телескоп, трябва ни също някакъв ориентир, за да бъде насочен именно към Уран. Изобщо ситуацията е уникална – най-ярката планета Венера и до нея Уран (една пета от диска на Луната)", поясни Кашин.

Най-добрите условия за наблюдение на гиганта Юпитер ще има на 9 май – той ще бъде осветен от Слънцето. Според астронома всеки 13 месеца тази планета се доближава до Земята на минимално разстояние и осветеният от Слънцето Юпитер става по-ярък в небето, а в телескопа изглежда по-голям.

Невероятно откритие на НАСА - има още една система с осем планети (Видео)

НАСА откри осма планета в системата на далечната звезда Кеплер 90. За първи път учените установяват, че има система с толкова планети, ...

Великото противостоене

Юли ще е най-обещаващият месец за астрономическите явления. 10 юли Венера ще премине на 1 градус северно от звездата Регул: двата ярки обекта ще бъдат видени на разстояние два лунни диска един от друг. Но най-интересното събитие ще стане в нощта на 28 юли - Марс ще се намира на най-близко разстояние от Земята през последните 15-17 години. Това се нарича "велико противостоене".

"Работата е в това, че Марс се движи около Слънцето по орбита, която ту го приближава, го отдалечава. Всеки 2,5 години нашата планета догонва Мрас и ние се оказваме на близки разстояние, но ако в такъв момент Марс се е приближил до слънцето, разстоянието между нашите планети се оказва възможно най-минималното (този път примерно 56-58 млн. км.). Това е "великото противостоене". В такива моменти силните телескопи може добре да различат елементите на марсианския релеф", разказа Кашин.

Освен това същата нощ ще има едно от най-продължителните лунни затъмнения. Луната ще се намира в сянката на Земята поти час и половина и ще се украси в ален цвят.

Жените се представиха по-добре от мъжете в експеримент за живот в Космоса

Жените са се представили по-добре от мъжете в изолационния експеримент СИРИУС, в който на Земята бяха пресъздадени условията на полет в...

Метеоритни дъждове

Максимум един от най-известните метеоритни потоци – Персеидите от съзвездието Персей – ще се наблюдават на 13 август. Кашин припомни, че в отделните години е можело да бъдат наблюдавани до 60 ярки метеорита в час, пише БГНЕС.

„За да се почувства целия ефект, задължително трябва да наблюдавате това явление извън града – там дори се виждат следите от метеорита“, уточни ученият.

Още един силен метеоритен поток – Драконидите от съзвездието Дракон – ще достигне максимална активност към 8 октомври, а друг обилен звезден дъжд обикновено се свързва с потока на Хеминидите от съзвездието Близнаци. Средно могат да бъдат видени около 75 метеорита в час. През 2018 г. той ще достигне своя максимум на 14 декември и ако времето не ни подведе, ще стане най-зрелищното астрономическо събитие в края на 2018 г.

1 Коментара

Кафене
Съгласявам се с общите условия за ползване на сайта

• Анонимен 1 Анонимен преди 9 месеца Профил на трол?
    Книга Битие 1:14:"Бог каза: Да има светлина на небесния простор, за да разделят деня от нощта; нека служат за знаци и...." Дали са случайни тези астрономически явления? Дали Бог не показва, че скоро ще се случи нещо? Например Библейскта Голяма Скръб, идването на антихриста? Готови ли сте за това? Как да се приготвим за тези събития?- чрез покаяние, Господ ще защити и запази своите си пр виж още ›› ез Голямата скръб.
  • Екипът на actualno.com ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

missing image