Астрономи откриха вода в атмосферата на пет екзопланети

Астрономи откриха вода в атмосферата на пет екзопланети
Снимка: Thinkstock/ Guliver

Астрономи оповестиха, че с помощта на космическия телескоп "Хъбъл" са открили бледи следи от вода в атмосферите на 5 екзопланети, съобщи ЮПИ, цитирана от БТА.

Макар вода да е била откривана и преди в атмосферите на няколко планети извън Слънчевата система, новото изследване за пръв път е проучило и сравнило "подписите", които водата е оставила в атмосферите на екзопланети.

Японска компания предлага Земята да получава ток от "енергиен пояс" на Луната

Голямата японска строителна компания "Симизу" е разработила проект, който ще позволи изцяло да се измени представата на човечеството за...

"Уверени сме, че наблюдавахме следи от вода", заяви планетологът Ейви Мандел от центъра за космически полети "Годард" на НАСА в Грийнбелт, Мериленд. "Изследването открива нови пътища, за да се сравни количеството вода в атмосферите на различни видове екзопланети - горещи и студени".

5-те наблюдавани екзопланети са горещи юпитери, масивни планети, които орбитират близо до звездите си.

"Всъщност откриването на атмосфера на екзопланета е изключително трудно", поясни Дрейк Деминг от университета на Мериленд. "Получихме обаче ясен сигнал, че става въпрос за вода."