Крушките на МКС вече и за всекидневна употреба

Крушките на МКС вече и за всекидневна употреба
Снимка: Getty Images/Guliver

Компанията, създала електрическите крушки за Международната космическа станция (МКС), започва да ги предлага за всекидневна употреба, съобщава CNET.

Астронавтите са изправени пред редица предизвикателства в приспособяването си към живота в орбита. Наред с това, че трябва да ядат преобразуван спанак, те трябва да се справят и с нарушен цикъл на съня, тъй като станцията се завърта около Земята на всеки 90 минути.

Странните пламъци на МКС

Както обичат да казват някои учени, огънят е най-древният и най-успешен химичен експеримент на човечеството. И наистина, огънят е с нас...

Lighting Science е създала специални електрически крушки за МКС. Има дневни осветителни тела със синкава светлина, които стимулират енергичност и активност по време на периода, които би трябвало да съответства на ден. Крушките, които подготвят астронавтите за сън, намаляват синята светлина, за да предизвикат образуването на мелатонин. И двата вида крушки вече са достъпни за земна употреба.

Според производителя им те могат да помогнат за регулиране на цикъла на съня.

Електрическата крушка „Лека нощ” предразполага към съненост, а „Буден и нащрек” зарежда с енергия. За хора, които са заинтересовани от осветителните решения за Космоса, Lighting Science представя контролирано с Bluetooth и мобилно приложение осветление, което се променя според нуждите на потребителя. Светлината ще бъде повече или по-малко синя в зависимост от индивидуалния цикъл на сън и бодърстване.