X

Невероятно откритие на НАСА - има още една система с осем планети (Видео)

8002 2
photo of Невероятно откритие на НАСА - има още една система с осем планети (Видео)
Снимка: Thinkstock
НАСА откри осма планета в системата на далечната звезда Кеплер 90. За първи път учените установяват, че има система с толкова планети, с колкото е Слънчевата.

Кеплер 90 е по-голяма и по-гореща от слънцето и се намира на 2500 светлинни години от Земята в съзвездието Дракон, пише The Guardian.

Новооткритата планета, наречена Кеплер 90i, е най-малката от осемте в системата. Учените твърдят, че е скалиста, че е с една трета по-голяма от Земята и невероятно гореща. Космическото тяло обикаля звездата си за малко повече от 14 земни денонощия.

Любопитен факт е, че от НАСА са направили откритието с помощта на изкуствен интелект. Компютърна програма се е научила да открива обекти по обработените данни от телескопа "Кеплер". Изкуственият интелект е започнал да идентифицира екзопланети като тълкува малките промени в яркостта на звездата, когато планетата преминава пред нея.

Към момента телескопът "Кеплер" е дал информация за 150 000 звезди и 4000 кандидат-планети, от които 2300 са били потвърдени като такива. Астрономите подозират, че поне една планета обикаля всяка звезда в небето.

2 Коментара

Кафене
Съгласявам се с общите условия за ползване на сайта

• Кирил 1 Кирил преди 10 месеца Профил на трол?
    То хубаво, че са ги открили, но някой съмнявал ли се е, че има и други звезди с повече от 1 планета??
  • Анонимен 1.1 Анонимен преди 10 месеца Профил на трол?
    А кога ще открият пканета с вода,въздух,животни и растителност като земята.
    : 0 !
  • Екипът на actualno.com ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.