Учени: 7 планети са годни за живот

Учени: 7 планети са годни за живот

Седем планети в галактиката Млечният път най-вероятно са годни за живот. Това обявиха пред в. "Дейли Мейл" учени, които описаха в каталог всички подобни на Земята планети, предаде Стандарт нюз.

Каталогът на Обитаемите Екзопланети (КОП) отпразнува 1 г. от създаването си. По повод юбилея бе съобщено, че търсенето на такива планети е надхвърлило очакванията на учените.

Откриха лед на Меркурий (Видео)

Междупланетната сонда Messenger е открила голямо струпване на лед на дъното на кратерите на Меркурий - най-близката до Слънцето планет...

Ръководителят на екипа Абел Мендес, директор на Университета на Пуерто Рико, заяви, че учените се надяват да добавят още една-две към каталога следващата година. "Вписването на 5 планети към двете известни досега надхвърли очакванията на всички", каза той.

Засега има близо 80 екзопланети с подобни на Земята размери. Само 7 от тях обаче се намират на разстояние до слънцето си, което позволява на повърхността им да има течна вода, обявиха от екипа.
Първите две "обитаеми" планети бяха Gliese 581d, HD 85512b. По-късно към тях бяха прибавени Kepler 22b, Gliese 667Cc, Gliese 581g, Gliese 163c и HD 40307g . Всички те са т.н. Суперземи - т.е. доста по-големи от Земята, но въпреки това се счита, че са годни са живот. Учените  още не са открили истински аналог на нашата планета.
Редактор: Десислава Ушатова