Поддръжката и качеството на изпълнение на Лъвов мост не отговарят на съвременните изисквания, сочи становище на Института по пътна безопасност след оглед на съоръжението.
Още: Кметът на Самоков участва в откриването на маршрута "Пътят на вярата"
Още: Вили Лилков: Очаква ни тежък сезон, ако не вземем спешни мерки за „Топлофикация-София“
Проверка установи белези на недостатъчно бетоново покритие на арматурните пръти, пише в становище от ИПБ, като са изпратили и снимки от проверката.
„Това е съществено несъответствие, което води до понижаване на живота на съоръжението“, посочват от института.
Отделно от това са констатирани дълбоки пукнатини при мостовите връзки, които са стари, защото има следи от запълване с битум. Мрежови пукнатини има и около пътните шахти, но там следи от ремонт няма.
Още: Кметът Терзиев бори "гнилите ябълки" в общината с антикорупционни мерки
Още: Заради жегите: Поливат всяка седмица дръвчета по улиците на София
От института посочват, че след пускането на съоръжението през 2014 г. са се получили слягания, заради които са възникнали повечето пукнатини. Те вече били запълвани, но това не предотвратило сляганията.
„Преди началото на зимния сезон, пукнатините с ширина повече от 4 см не са били запълнени. Следователно водата е проникнала в дълбочина, което е довело до компрометиране на асфалтовата настилка“, коментират от ИПБ.
Още: След като Терзиев го върна: Приеха за втори път бюджета на София
Още: Терзиев: Някои от обществените поръчки на зам.-кмета Барбутов са по Плана за възстановяване
От института посочват, че докатоот Столична община обясняват, че времето не е подходящо за извършване на ремонт, в същото време се поправя асфалтовото покритие на АМ „Тракия“ около Чирпан. „Явно времето е подходящо да се ремонтира магистрала, но не е подходящо за ремонти в град София", посочват от института.
Още: Пукнатините на Лъвов мост – нищо скандално не било станало