"Области на особен интерес" - изложба на Силвия Попова
Живописта на Силвия Попова
Пътят към природата в живописта на Силвия Попова минава през събирането и използването на разнообразни дигитални ресурси, запечатващи с пикселизиращите си зеници земната повърхност. Нейните картини са природни, но апроприиращи алгоритмични изображения. Това са кадри от Google Earth и други намерени изображения, които ползват технологии за 3D сканиране.“Използвайки изображения генерирани от сателити и дронове, обръщам внимание на един конфликт, който се надявам да се разгърне в по-задълбочено преосмисляне: дивото, естественото, хаосът, външното, органичното, срещу изкуственото, човешкото, реда, защитеното.“ казва художничката.
Още: Показват уникални творби на Ставри Калинов
Извън, на пръв поглед простото противопоставяне, остава идеята, че данните не означават непременно истина, че технологичните протези, благодарение на които виждаме микро и макро са хладно обективни и тяхната употреба трябва да бъде винаги в комбинация със субективната етика на наблюдаващия. Природата през очите на технологията ни поставя пред сложен етична дилема. Какви са нашите права върху тези образи и защо приемаме манипулацията на дигиталната картина, пред реалността.
Начинът, по който Силвия Попова работи със своите живописни платна в пространството на галерията, изважда на преден план още един смисъл. Поставени в средата на залата, пълзящи по пода, те напомнят на големи змийски кожи, изоставени сред камъните. Връзката между змията и земята е древна като света. В митологията змията е символ на хтоничното, на неопитомената природна стихия, на хаоса. В много митове змиите (дракони, змейове) се борят срещу божествата, представляващи космическия ред. Но змията рядко остава враг. Напротив, тя е често и пазител, лечител, носител на познание и късмет.
Змийските кожи са попили терена, по който са пълзяли. Тези форми могат да се четат като животински създание, но и да придобият автономност, воля и съзнание. Могат да се разбират и като безжизнени отрязъци от нещо, което е представлявало особен интерес, но е вече употребено и изоставено като старата кожа на змията.
За художничката
Още: Зографът Диан Костов с изложба в една от най-големите църкви в света (ВИДЕО)
Силвия Попова завършва специалност „Живопис“ във ВТУ „Св. Св Кирил и Методий“. Скорошните ѝ изяви включват „Останки за дълготрайна употреба“ (2022) – самостоятелна изложба в ХГ Казанлък, „Гранични системи“ в галерия Ко-оп (2023), номинация за награда БАЗА (2021), арт резиденциите Little Bird (2021) и School of Kindness (2023). От 2018 г. е преподавател в Художествената гимназия в Казанлък.
В Пловдив откриват изложба, посветена на опазването на околната среда
Вижте всички последни новини от Actualno.com
Още от АРТ:
"Приказки на една кука" - в галерия "Арт Маркони" (СНИМКИ)
В Нощта на музеите – интерактивен спектакъл "Мистерията на тракийския Херос"
Родни артисти ще изрисуват училищни фасади с гигантски стенописи
28 млн. долара за портрет на Франсис Бейкън на престижен търг (СНИМКИ)
Рекорд: Повече от 600 хил. души посетиха LUNAR 2024 в София
„Потърси ме…” - изложба живопис на Клементина Манчева и Иван Додов в Галерия "Арт Маркони" (КАРТИНИ)
"Заземяване" - Изложба на Петя Денева в Little Bird Place
Четирима именити художници представят съвместна изложба "Следи от Тоскана"
Само ден до началото на Фестивала на светлините LUNAR: Ето какво да очакваме
Редактор:
Евгения Чаушева
Етикети: изложба Credo Bonum Силвия Попова