X

Японска космическа сонда може да е открила вода в астероид

2480 0
photo of Японска космическа сонда може да е открила вода в астероид
Снимка: Getty Images/Guliver
Японската космическа сонда "Хаябуса-2" /"Сокол-2"/ е открила изобилие от минерали със съдържание на съединени в единна група атоми на кислорода и водорода, които при определени условия могат да станат вода, съобщава dariknews.bg. Агенция КИОДО цитира съвместен доклад, подготвен от експерти на японското космическо ведомство и от водещи японски университети, публикуван в научно списание.

Припомняме, че точно преди месец сондата "Хаябуса-2" осъществи кацане на повърхността на астероида Рюгу и взе първите образци от почвата му. На 05.04.19 г. апаратът ще изстреля снаряд, който ще образува кратер. При успех на опита "Хаябуса-2" ще може да вземе незасегнати проби от времето на формирането на Слънчевата система. В тях учените се надяват отново да открият следи от вода и органични вещества.

Японска космическа сонда дебне малък астероид

Японската космическа сонда Хаябуса 2 (Сокол 2) навлезе в завършващия етап от своя полет към астероида Рюгу, на който трябва да кацне, с...

Астероидът Рюгу се намира между Земята и Марс, на разстояние от около 300 000 000 километра от нашата планета. Сондата "Хаябуса-2" беше изстреляна през месец декември 2014 г. от космодрума на японския остров Таганашима.

Рейтинг: 3 от 5. Гласували общо: 2 потребители

0 Коментара

Кафене
Съгласявам се с общите условия за ползване на сайта

Екипът на actualno.com ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.