НАСА мисли тактики за отклоняването на астероиди

НАСА мисли тактики за отклоняването на астероиди
Снимка: Thinkstock

САЩ възнамеряват да засилят мерките за защита на Земята от астероиди, които при евентуален сблъсък с планетата могат да заличат цели региони и дори континенти. Това предаде Асошиейтед прес, цитирани от "Дарик".

Националният съвет за наука и технология е разпространил доклад с призив да се подобрят мерките за откриване, проследяване и отклоняване на астероиди.

НАСА следи внимателно опасен астероид

Астероид с размерите на голям автобус се е насочил към Земята, но няма риск от сблъсък с нея, съобщиха от Центъра за изследване на небе...

В изготвянето на план за действие са участвали представители на НАСА, Федералната агенция за управление на извънредни ситуации (FEMA), военните, Белия дом и други институции.

Въпреки че засега не съществува непосредствена заплаха от сблъсък с астероид или комета, няма гаранция, че подобен обект няма да се "прокрадне" ненадейно. Поради тази причина правителството на САЩ иска по-добър план за действие.

Линдли Джонсън, експерт по планетарна защита от НАСА, казва, че досега учените са открили 95 процента от близкоземните обекти с диаметър километър или повече. Търсенето на останалите пет процента и на по-малки обекти, които също могат да причинят сериозни щети, продължава.

Джонсън не крие, че няма бързо решение, ако космическа скала е на път след дни, седмици или дори месеци да удари Земята. Подобен кратък срок все пак може да осигури достатъчно време на света да евакуира потенциално застрашен регион.

Наземните телескопи са в състояние да засекат астероиди, движещи се към вътрешността на Слънчевата система и приближаващи от нощната страна на Земята.

НАСА е разработила план как да отклонява астероиди-разрушители

Национално управление по въздухоплаване и изследване на космическото пространство на САЩ (НАСА) обмисля различни сценарии, в случай на ...

Трудни за откриване обаче са обектите, които вече са преминали край Слънцето и са на път да напуснат Слънчевата система, приближавайки от дневната страна.

Такъв е случаят с метеорита, който се взриви над Челябинск, Русия, през 2013 г., и причини сериозни щети и наранявания на хиляди хора.

Линдли Джонсън отбелязва, че отклоняването на астероид с потенциал да причини катастрофални щети ще отнеме години, в идеалния случай 10 - няколко за конструирането на космически апарат и още няколко, за да достигне той до целта.

"Отчасти планът за действие е насочен към необходимостта да се търсят други технологии както за отклоняване, така и за разрушаване на астероид. Разполагаме със средства за подобна допълнителна дейност, но е важно да пресметнем как да използваме наличните ресурси по най-разумния начин. В крайна сметка правителството иска да бъде подготвено, за да може при нужда да реши кой е най-добрият начин за действие", казва експертът.

"Забравете за изпращането на астронавти в стил Холивуд. Подобен сюжет може да е добър за филм, но за нас не е опция", каза Линдли Джонсън.

НАСА обяви две мисии за изследване на астероиди