НАСА показа центъра на Млечния път

НАСА показа центъра на Млечния път

Астрофизици направиха снимка на центъра на Млечния път в червения диапазон с помощта на телескопа "Хъбъл", става ясно от съобщение на НАСА.

В сърцето на нашата галактика има повече от половин милион звезди, там се намира и свръхмасивната черна дупка Стрелец А.

Картината обхваща район от галактиката с диаметър 50 светлинни години. Центърът на Млечния път е отдалечен на 27 000 светлинни години от Земята.

Нова изключително подробна карта на Млечния път

Седем години след предишния опит да се картографира нашата галактика телескопът APEX ни е предоставил нещо още по-интересно – кар...

Учените смятат, че в него може да има повече от 10 милиона звезди, повечето от които не се виждат поради гъстите облаци междузвезден прах, разсейващ светлината.

Свръхмасивната черна дупка е четири милиона пъти по-тежка от Слънцето. Заобикалят я звезди, които образуват най-плътния звезден куп в Млечния път.

Разпределението на светилата в ядрото на галактиката е толкова гъсто, че всички те биха се поместили в област от пространството между Слънцето и неговия близък съсед – двойната (или тройна) звезда Алфа Центавър.

Снимката ще позволи на учените да разберат природата на Млечния път. Звездната материя в него може да е дошла от периферията на галактиката или от кълбовидни звездни купове.

Втора гигантска черна дупка откриха в Млечния път

Японски астрофизици разказаха за откриването на втора гигантска черна дупка в Млечния път. Досега учените знаеха за съществуването на е...

Телескопът "Хъбъл" е изпратен в Космоса на 24 април 1990 година с помощта на совалката "Дискавъри". На следващия ден обсерваторията е влязла на изчислената околоземна орбита и е пристъпила към работа. Масата на "Хъбъл" достига 11 тона.

Неговото слизане от орбита, както се очаква, ще се случи не по-рано от 2030 година. Обсерваторията е способна да изследва Космоса във видимия, инфрачервения и ултравиолетовия диапазон.