X

Ново проучване на планета, подобна на Земята

19548
Ново проучване на планета, подобна на Земята
Снимка: Pixabay
Директни наблюдения от космически телескоп на НАСА дадоха възможност на учени за пръв път да видят повърхността на подобна на Земята планета в съседна слънчева система, информира БГНЕС, позовавайки се на Euronews.

Планетата, позната на астрономите като LHS 3844b, е една от над 4000 открити досега екзопланети - небесни тела, които се въртят около звезда, подобно на планетите в Слънчевата система. Тя няма атмосфера и повърхността ѝ прилича на тази на Луната, като вероятно е покрита с тъмни, вулканични скали.

Учени от Русия и САЩ опитват да предвиждат земетресения от Космоса

Руски и американски учени съвместно са разработили автоматизирана система за наблюдение на симптомите на земетресения чрез сателитни сн...

LHS 3844b е около 1,3 пъти по-голяма от Земята и се върти в близка орбита около звезда от типа червено джудже. Липсата на атмосфера вероятно е заради силната радиация, излъчвана от звездата в слънчевата система на планетата. Тази звезда е червено джудже, което макар и слабо като светене по стандартите на Вселената, излъчва големи количества ултравиолетова светлина.

Проучването на LHS 3844b, което е публикувано в списание Nature, вероятно ще поднови дебатите дали хората трябва да търсят обитаеми планети, подобни на Земята в системи с червени джуджета, каквито са 75 процента от звездите в нашата галактика Млечен път или трябва да съсредоточат търсенето си около по-рядко срещаните, по-големи, ярки и горещи звезди като нашето Слънце.

Най-важното за коронавируса четете тук
Заедно можем!

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Actualno.com.