X

Преди 2000 години изригване на радиация от Слънцето е ударило Земята

3960 0
photo of Преди 2000 години изригване на радиация от Слънцето е ударило Земята
Снимка: iStock/Guliver
Учени откриха доказателства за голямо изригване на радиация от Слънцето, ударила Земята преди повече от 2000 години. Резултатът от изследването е изключително важен, защото слънчевите бури могат да нарушат модерните технологии, предава БГНЕС.

Екипът от експерти от университета Лунд в Швеция е открил доказателства в леда в Гренландия, че Земята е била бомбардирана от протони от Слънцето през 660 г.пр.н.е. Събитието е било 10 пъти по-мощно от всяка едно подобно, откакто се правят записи с модерно оборудване от преди 60 години.

Сонда на НАСА за първи път регистрира "движеща се вода" на Луната

Планетолозите за първи път наблюдаваха водни молекули, движещи се от една област на Луната към друга, наблюдавайки видимата й страна с ...

Учуните са намерили радиоактивни изотопи в леда, берилий-10 и хлор-36, които се смята, че са от космически произход.

Периодично Слънцето изпуска големи количества заредени частици, които могат да се отправят към планетата ни. Емисията от такива частици, открита в Гренландия е известна като „слънчево протонно събитие“. В модерни времена, тези високоенергийни частици, когато се сблъскат със Земята могат да повредят електрониката в сателитите, на които разчитаме за комуникационните услуги и системите за глобално позициониране.

Радиацията може да представлява и риск за здравето на астронавтите в МКС. Всички пътници и екипажи на пътническите самолети, които летят на голяма височина и близо до полюсите, могат да бъдат облъчени с по-голямо количество радиация /въпреки че това зависи от много променливи условия.

Рейтинг: 3 от 5. Гласували общо: 1 потребители

0 Коментара

Кафене
Съгласявам се с общите условия за ползване на сайта

Екипът на actualno.com ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.