X

Преди 300 млн. години атмосферата на Земята е била пълна с железен прах

3641 0
Преди 300 млн. години атмосферата на Земята е била пълна с железен прах
Снимка: iStock
Учени са изучили състава на атмосферния прах на възраст 300 милиона години и са установили, че той е богат на желязо, което е жизненонеобходимо за фотосинтезиращите водорасли, произвеждащи кислород. Резултатите от тяхното изследване са публикувани в списание Geology, предаде РИА Новости, цитирани от БГНЕС.

В наше време атмосферния прах се пренася на огромни разстояния и съдържа голямо количество хранителни вещества, необходими за растежа на растенията. Например, тънките песъчинки, издигнати във въздуха от пясъчните бури в Сахара, достигат до Южна Америка. Там те наторяват почвата на тропическите гори на Амазонка и подхранват с микроелементи фотосинтезиращите водорасли в Атлантическия океан.

Откриха планета голяма колкото Земята

Нашият район в Космоса се оказва доста населен от към планети. Астрономите са открили нова екзопланета само малко по-голяма от Земята, ...

Американските учени са установили каква роля е играл атмосферният прах в живота на планетата на границата на каменовъгления и пермския периоди. По това време активно се развиват морските екосистеми, а в атмосферата се е натрупвал кислород.

Рейтинг: 5 от 5. Гласували общо: 1 потребители