Слънцето си откраднало Планетата Х (ВИДЕО)

Слънцето си откраднало Планетата Х (ВИДЕО)

Учени от университета на Лунд (Швеция) заявиха, че Планетата Х наистина съществува и се намира но орбита на Слънцето.

Учените са разработили компютърен модел, който е помогнал в оценката на вероятността от съществуването на тайнствената Планета Х.

От миналата година учените спорят за съществуването на деветата планета в Слънчевата система. Никой досега не е виждал хипотетичното небесно тяло.

Привържениците и противниците на идеята за съществуването на тази планета (тя ще стане десета, ако Плутон си върне статута на пълноценна планета) се опират само на теоретични изчисления.

Новото изследване в това отношение не се отличава от предишните. Но то е издигнало неочаквана хипотеза, според която Планетата Х все пак съществува.

Шведските учени смятат, че преди около 4,5 млрд. години тайнствената планета е била привлечена от Слънцето и е останала на орбита около него, след като нашата звезда се е отделила от звездния куп, в който се е родила.

Откриха девета планета в Слънчевата система като Нептун (ВИДЕО)

Нови доказателства сочат съществуването на голям транснептунов обект на границата на Слънчевата система - т.нар. Планета Х. Откритието ...

Такива явления за Космоса не са редки – понякога преминават звезди и си "крадат" взаимно планетите, привличайки ги към себе си.

"Звучи почти парадоксално: астрономите намират екзопланети на стотици светлинни години от Земята, докато една от тях вероятно се крие в нашия собствен "заден двор", казва съавторът на изследването Александър Мъстил. – Никой не знае дали тя се състои от твърди породи, от лед, или е газов гигант. Но нашите изчисления сочат, че нейната маса е около 10 земни маси."

Преди около месец учените от Смитсъниънския център по астрофизика представиха резултатите от свое компютърно моделиране и заявиха за ниска вероятност от съществуването на Планетата Х.