В задния двор на Големия взрив

В задния двор на Големия взрив
Снимка: Getty Images/Guliver

Международен екип учени с помощта на космическия телескоп "Хъбъл" е открил галактики, съществували около 600 милиона години след Големия взрив.

Астрономите са открили повече от 250 малки галактики, съществували 600 и 900 милиона години след Големия взрив, а светлината от тях е изминала дълъг път от 12 милиарда години.

Възрастта на Вселената зависи от гледната точка

Учените смятат, че имат ясна идея за това, на колко години е Вселената, но нейната възраст зависи от мястото на изчисление, пише Мегавс...

Интерес за учените представляват не само голямото количество открити галактики от ранния период на формирането на Вселената, но и фактът, че те се явяват най-бледите сред забелязаните с помощта на гравитационни лещи галактики.

Анализирайки ултравиолетовото лъчение на най-малките сред откритите галактики, учените установили, че епохата на рейонизация, в която са започнали да се появяват първите звезди, е приключила около 700 милиона години след Големия взрив.