Ето кога идва краят на света

Ето кога идва краят на света
Снимка: iStock

Без съмнение Слънчевата система в един момент ще престане да съществува. Това е ясно на експертите, които от години се опитват да установят кога ще започне краят на този свят, което е пряко свързано с времето, необходимо на Слънцето да рухне и да се "изключи".

Според изчисленията, направени през 1999 г., планетарната система ще започне да се руши в рамките на 1 трилион години. Това е времето, което астрономите определят за орбиталните резонанси на Юпитер и Сатурн, за да "разкачат" Уран, което би означавало началото на края.

В ново проучване, публикувано от научното списание The Astronomical Journal, група астрономи, съставени от Джон Зинк (Калифорнийски университет), Константин Батигин (Калтех) и Фред Адамс (Университет в Мичиган), извърши ново изчисление и увери, че краят на света ще се случи много по-рано: Слънчевата система ще престане да съествува "само" след 100 милиарда години т.е. 10 пъти по-скоро от предвижданото досега.

"Разбирането на дългосрочната динамична стабилност на Слънчевата система представлява едно от най-старите занимания в астрофизиката, датиращо от Исак Нютон, който предполага, че взаимните взаимодействия между планетите в крайна сметка ще доведат до нестабилна система", обясняват от екипа. на учените.

Какво може да сложи край на света?

Краят на света може да настъпи по три причини: изригване на супервулкан, слънчевата активност и сблъсък с астероид.  Това са най-...

Астрономите уверяват, че при изчисленията, извършени от експертите през 1999 г., не са взети предвид важни фактори, които според тях биха допринесли за по-ранен колапс на Слънчевата система.

Фактор първи: колапсът на Слънцето

Слънцето е от ключово значение за неговото влияние върху други планети и за това как ще се развие краят на този свят.

След като премине през различни фази, Слънцето отново ще се превърне в червен гигант, който ще унищожи Меркурий, Венера и Земята, докато накрая се превърне в бяло джудже с по-малко от половината от сегашната си маса, което ще го накара да загуби голяма част от него. на гравитационното си привличане на другите планети, като Марс, Юпитер, Сатурн, Уран и Нептун.

Фактор втори: галактиката

Учени съобщиха за 9 свята, чиито жители биха могли да знаят за съществуването на Земята

Немски и британски астрономи съставиха списък от девет планети, потенциалните обитатели на които могат да знаят за Земята и за съществу...

След колапса на Слънцето и след като то е загубило гравитационното си привличане, почти всички планети в Слънчевата система ще бъдат наречени външни планети, защото те ще започнат да разширяват своите орбити и ще станат по-податливи на влиянието на други звезди. докато продължават да се въртят вътре в Млечния път.

"Ако вземем предвид загубата на звездна маса и удължаването на орбитите на външните планети, тези срещи ще имат все по-голямо влияние. С достатъчно време някои от тези звездни мухи ще бъдат достатъчно близо, за да разграничат или дестабилизират звездите. останалите планети ", добавиха академиците.

Когато Слънцето се превърне в бяло джудже, всички планети ще загубят своите орбити и ще се превърнат в странстващи светове в цялата галактика. Следователно, след като Юпитер напусне орбитата си около това, което е останало от Слънцето, Слънчевата система ще бъде прекратена.

Още: Учени предричат скорошен апокалипсис на човешката цивилизация