X

Най-важното за коронавируса четете тук
Заедно можем!

Изследване: В облаците около Венера няма достатъчно вода, за да поддържа живот

Изследване: В облаците около Венера няма достатъчно вода, за да поддържа живот

Ново изследване отхвърля вероятността от наличие на живот в облаците на Венера, съобщиха Асошиейтед прес и АФП. Учени от Европа и САЩ съобщиха в понеделник, че в облаците около планетата няма достатъчно вода, за да поддържа живота такъв, какъвто го познаваме.

Изследователите се заели с проучването, след като през септември миналата година техни колеги изненадващо съобщиха, че е възможно малки организми да обитават гъстата пелена от силно киселинни облаци, обгръщащи Венера до 60 километра височина. Астрономите са използвали данни от наблюдения на космически апарати и са установили, че съдържанието на вода в облаците на Венера е над сто пъти по-ниско от нужното, за да съществува живот като на Земята.

НАСА с две мисии по проучването на Венера

Националното управление по аеронавтика и космически изследвания на САЩ (НАС) избра две мисии за изследването на Венера, предава Дойче в...

"Това е почти в дъното на скалата и е на непреодолимо разстояние от нужното за активен живот", каза ръководителят на изследването Джон Холсуърт, микробиолог от Куинс Юнивърсити Белфаст в Северна Ирландия, цитиран от 24 часа. Той и колегите му обаче смятат, че в облаците на Юпитер има достатъчно вода и подходящи атмосферни температури за наличие на живот.

"Не казвам, че има живот на Юпитер, дори не казвам, че би могло да има живот там, защото той ще се нуждае от хранителни вещества, а ние не можем да сме сигурни в наличието им", подчерта Холсуърт пред журналисти. "Но въпреки това откритието е проницателно и вълнуващо, напълно неочаквано", каза той