X

Най-близката до Земята досега черна дупка откриха учени

Най-близката до Земята досега черна дупка откриха учени
Снимка: Event Horizon Telescope

Учени откриха нова черна дупка, която е много по-близо до Земята, отколкото черната дупка HR6819, най-близката известна черна дупка, разположена на 3 000 светлинни години. Новото откритие е черна дупка, която се намира на около 1 000 светлинни години от Земята, съобщава International Business Times.

В съобщението на Европейската южна обсерватория (ЕЮО) се отбелязва, че черната дупка, открита с помощта на телескоп в съоръжението на ЕЮО в Чили, е толкова близо, че „звездите, които се въртят около нея, могат да се видят с невъоръжено око“.

Видео на черна дупка - за пръв път в човешката история

Астрономите са готови скоро да покажат първия директен образ на черна дупка и околния вихър от бяло-горещ газ и плазма, неумолимо привл...

Тя е само на 1 000 светлинни години от Земята, което в астрономически мащаб се счита за много близо. Твърди се, че тази черна дупка е най-близката от всяка друга открита до момента и е част от тройната система, която може да се види с невъоръжено око. Близостта на системата позволява да се видят звездите от някой в южното полукълбо, ако метеорологичните условия са благоприятни.

Откриването на новата черна дупка било чисто съвпадение за астрономите, които първоначално изучавали системи с двойни звезди като HR6819. Тогава те открили трета система, която криела черна дупка, останала неразкрита по-рано.

„Бяхме тотално изненадани, когато разбрахме, че това е първата звездна система с черна дупка, която може да се види с невъоръжено око“, казва Петер Хадрава, научен работник от Академията на науките на Чехия в Прага и съавтор на изследването.

Наблюденията са направени със спектрографа FEROS на 2,2-метровия телескоп MPG/ESO и е установено, че една от двете видими звезди влияе на неспособен да се види обект. Междувременно друга звезда е забелязана на голямо разстояние от тези два обекта.

Откриха звезда, пленена от черна дупка

Орбиталната обсерватория "Чандра" получи уникални снимки на звезда, приближила се до свръхмасивна черна дупка в една от галактиките на ...

Учените смятат, че това може да е "върхът на айсберга" и там има още много черни дупки, които остават неоткрити. Известно е, че досега астрономите не са открили повече от няколко дузини черни дупки в нашата галактика. Учените смятат, че тяхното проучване може да направи път към откриването на „стотици милиони черни дупки там“.

„Знанието какво да търсим трябва да ни постави в по-добра позиция да ги открием“, добави Томас Ривиниус, учен от ЕЮО, който ръководи изследването.

Изследването е публикувано в списание „Astronomy&Astrophysics“.

Руските космонавти издигнаха флага на Луганската република на МКС (СНИМКИ)

Шефът на НАСА: Китай може да кацне на Луната и да я обяви за своя територия

Най-опасният астероид в историята: учените разбраха ще се сблъска ли със Земята

Как се прави секс в Космоса

Български учени видяха бъдещето на Слънчевата система

Ракетата, която се разби в Луната през март, е образувала двоен кратер

Ловци на пришълци: Как Леонид Брежнев построи "затвор" за извънземни

Ще попадне ли някога Земята в черна дупка?

Лудото космическо време сваля спътници от орбита. МКС също е изложена на риск