X

Заедно можем!

НАСА: Скоро може да бъде открит живот на Марс

НАСА: Скоро може да бъде открит живот на Марс
Снимка: Getty Images/Guliver
Джим Бриденстин - директор на американската Национална администрация по аеронавтика и космос (НАСА) - вярва, че вероятността да се открият следи от живот на Марс в светлината на последните открития се увеличава. Той заяви, че все още не са намерени доказателства за живота на Марс, пише ТАСС. "Но вероятността за това, продължава да се увеличава. Колкото повече търсим, толкова повече научаваме, че всички елементи, необходими, както вярваме, за съществуването на живота са или са били на Марс в миналото", каза той.

Бриденстин припомни, че са открити по-ранни доказателства за наличие на течна вода под повърхността на Червената планета. Освен това учените са стигнали до извода, че на Марс има органични молекули.Ръководителят на НАСА изрази увереност, че изследванията с инструментите, инсталирани на космическия кораб Perseverance, ще съберат повече информация за Марс, както и ще се подготвят за пилотирана експедиция. „Разбира се, искаме да съберем почвени проби, за да разберем по-добре миналото на Марс, включително дали е имало живот на него“, добави Брайдстин.

На Марс вече има живот

Според руския космонавт Олег Артемиев на Марс вече има живот и той е изпратен от нас – автоматичните станции и марсоходи, съобщав...

„Основното нещо, което искаме да направим, е да изпратим човек на Марс“, подчерта ръководителят на НАСА. „Мисля, че най-бързият начин да се направи това е използването на Луната“, каза той. „Ще отидем на Луната, за да стигнем по-късно до Марс“, обясни Бриденстин.Ръководителят на НАСА поясни, че на Луната ще бъде възможно да се тестват и разработят технологии, които след това да бъдат приложени на Марс. Според него това ще позволи да се събере повече информация за това „как да се живее и работи“ при условия, които са значително различни от земните.

"Предимството на луната е, че можете да се върнете от нея след три дни. Ако се случи нещо лошо, можем да се върнем у дома", заяви Бриденстин. Той отбеляза, че при експедиция до Марс ще бъде много по-трудно.През пролетта на 2019 г. НАСА обяви проекта за лунната програма Artemis, която ще се състои от три етапа. Първият от тях (Артемида 1) предвижда безпилотен полет на космическия кораб "Орион", инсталиран на ракетата за космическа изстрелваща система около Луната и връщането му на Земята. Вторият етап (Artemis 2) е полет около естествен спътник на Земята с екипаж на борда. В третата фаза на мисията (Artemis 3) НАСА очаква да кацне астронавти на Луната през 2024 г. и след това да ги изпрати на Марс приблизително в средата на 2030-те. Първият етап от програмата е планиран за 2021 г., вторият за 2023 г.

Най-важното за коронавируса четете тук
Заедно можем!

Всяко дарение ще бъде предназначено за неуморния екип на Actualno.com.