X

Заедно можем!

В Англия откриха метеорит, по-стар от Земята

В Англия откриха метеорит, по-стар от Земята
Снимка: iStock/Guliver

Малка отломка от скала, намерена в поле в Глостършир в западната част на Англия, се оказа древен метеорит, пише РИА Новости. Учените изчисляват възрастта му на 4,6 милиарда години. Това е най-старият метеорит, открит на Земята до днес. Възрастта на самата планета е 4,54 милиарда години, което значи, че той е по-стар от самата Земя. Находката се съобщава в прессъобщение на университета в Лъфбъроу.

Според учените този малък камък с цвят на въглища, открит от жител на Лъфбъроу, служителят на Организацията за астрофизични изследвания на Източна Англия (EAARO) Дерек Робсън, е парче космическа отломка, останало след формирането на планетите на Слънчевата система. Смята се, че е дошъл на Земята от астероидния пояс, разположен между орбитите на Марс и Юпитер.

Учени намериха в Мъртво море минерал, откриван досега само в метеорити

Учени от Русия, Германия, САЩ и Италия откриха в Мъртво море минерал, който досега е намиран само в метеорити, съобщи ТАСС. Резултатите...

Сега изследователи от университета в Лафбъроу, заедно с колеги от EAARO, изучават структурата и състава на метеорита, който е кръстен Уинчкомб (Winchcombe) на името на селото, близо до което е открит. Учените се надяват да намерят отговори на въпросите за процесите, които са се случили в ранната Слънчева система и, вероятно, за произхода на Земята и живота на нея.

Те използват техники като електронна микроскопия за изследване на морфологията на повърхността, както и вибрационна спектроскопия и рентгенова дифракция, които предоставят подробна информация за кристалната структура, химичните фази и молекулярните взаимодействия на веществата.

Според авторите материалът на метеорита прилича на слабо скрепен бетон, състоящ се от частици и прах, които никога не са били подложени на силни космически сблъсъци, тоест те не са участвали в образуването на протопланетни тела.

Най-важното за коронавируса четете тук